Bedste fræsejern til prisen

Hvad er jeres erfaringer med fræsejern? Prisforskellen er markant på diverse mærke.
Er der nogen man bør undgå - eller nogen man absolut skal gå med?

Jeg tænker alene på mærke/model, ikke typen af fræsejern.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet både de billige fra Harald skald og de dyre fra CMT og de der ligger midt i mellem (feks Bosh).
De billige er fine nok hvis man ikke skal bruge dem mere end et par gange.
De dyre holder længere og holder sig skarpe, men igen hvis det kun er fordi du skal bruge dem 2 gange om året, så er det måske ikke der du skal lægge dine penge.

Så er der selvfølgelig hele brugen af jernene. Mange (inklusive jeg) har lavet den fejl at enten tro at man kan fræse det hele i et hug eller presser maskinen (jernet) for meget, så det ikke kan komme hurtigt nok af med spånerne og dermed brænder varmt...
Varmt jern, giver sløvt jern.
 
Lad være med at falde for fristelsen og købe et helt sæt af alle muglige forskellige jern.
Det er ligesom bitssæt de samme 2-3 jern du bruger hele tiden og resten samler bare støv. Så hellere købe de enkelte jern, når behovet opstår.    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 22-02-2024 14:15:28

Jeg har prøvet både de billige fra Harald skald og de dyre fra CMT og de der ligger midt i mellem (feks Bosh).
De billige er fine nok hvis man ikke skal bruge dem mere end et par gange.
De dyre holder længere og holder sig skarpe, men igen hvis det kun er fordi du skal bruge dem 2 gange om året, så er det måske ikke der du skal lægge dine penge.

Så er der selvfølgelig hele brugen af jernene. Mange (inklusive jeg) har lavet den fejl at enten tro at man kan fræse det hele i et hug eller presser maskinen (jernet) for meget, så det ikke kan komme hurtigt nok af med 

Fedt tak! Super input. Jeg har tænkt mig at benytte dem regelmæssigt og har en Bosch overfræser så går nok med Bosch. Og god pointe med undgå de store sæt. Må lige tænke over hvilke jeg skal bruge

Tak igen 
Jeg har køb et billigt sæt med alle mulige jern fra HN, som virker fint hvis man kun lige skal bruge dem 1-2 gange. Dem jeg så har fundet ud af jeg bruger meget har jeg købt fra CMT. CMT laver rigtigt lækre jern, der holder sig skarpe længe, man kan få dem med kugleler i top eller bund og alt muligt andet gejl, men de koster jo noget helt andet end dem fra HN.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis