Styring af LED pære med både smart tryk og app - Philips Hue

Jeg har en del Philips Hue / friends of Philips Hue produkter i  min husstand. Jeg har for nylig hængt en lampe op, hvor der af ikke kan komme en Philips Hue / smart pære i (de giver ikke nok lys til min Verner Panton 40 i E14 - jeg skal min. bruge 8W=60W). Jeg installerer derfor en dæmpbar LED pære.. sikkert fra Ikea / Solhetta. Så jeg er på udkig efter en smart måde at fjernstyre lampen/pæren på.. .. altså slukke/tænde.. skrue op/ned .. Lampen får strøm fra en stikkontakt oppe på hemsen hvorfor styring skal kobles på her. Jeg vil gerne kunne styre lampen både fra en smart afbryderkontakt som jeg sætter i nærheden af lampen (LAB3D Hue Zigbee tryk afbryder kontakt med 2 tangenter) og fra app iConnectHue lige som mit øvrige udstyr..
Link til afbryderkontakt:  Https://sh-shoppen.dk/products/zigbee-til-philips-hue-hvid

Nogen gode forslag til, hvad jeg skal bruge..? Har selv tænkt på denne Zigbee Dimmer
https://www.scan-products.com/da/produkter/lysstyring/zigbee-push-dimmer
men er i tvivl om, om der kan kobles ovennævnte afbryderkontakt på..

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du henviser til to komponenter, der kan bruges hver for sig.

LAB3D Zigbee tryk -AT 
LAB3D har i samarbejde med KC3D udviklet dette Zigbee tryk – AT, som bruger originale LK Fuga-tangenter og -rammer. 
Dette giver det flotte LK Fuga-udseende samt den smarte teknologi, Zigbee, som gør det muligt at koble trykket direkte op i Phillips Hue-appen på under 2 min. 
Zigbee trykket er kompatibelt med Philips Hue, hvilket betyder, at det kan parres direkte med Philips Hue Bridge og vil vises i appen. PCB’et bruger et CR2430-batteri, og vores producent oplyser, at det kan holde strøm i op til otte år. 
Trykket virker som et svagstrømstryk og vil blive påvirket ved at blive trykket på i højre eller venstre side på trykket. Trykket kan både tænde og slukke (tryk 1 eller 0) samt dæmpe op og ned (langt tryk på 1 eller 0). Trykket kan skifte farve eller scene ved flere tryk efter hinanden. Ydermere kan dette tryk næsten programmeres, lige som du ønsker det. 
Har du spørgsmål til produktet, er vi altid klar til at svare på spørgsmål på telefon +45 21 99 03 07 eller på [email protected]
Eller



fase
Hej 
Tak for svar .. Tror du misforstår.. eller også har jeg bare ikke forklaret mig ordentligt .. Jeg har allerede flere lab3d Zigbee tryk i mit hjem .. styrer bl.a. Philips Hue pærer mm  .. ingen problemer.. men .. jeg kan jo ikke styre en almindelig pære med dem .. Der skal en form for styring ind over .. så derfor tænkte jeg om man kunne installere en zigbee dimmer til at tænde, slukke og dæmpe pæren .. OG så sætte et Zigbee tryk ind over til at fjernbetjene zigbee dimmeren.. 
Er du sikker på at du ikke kan styre en almindelig pære med mindst en af de nævnte styringer? Begge styringer kan dæmpe lyset. Den ene ved at påvirke tangenten. Der sendes så et signal til Philip Hue bridge.
Den anden monteres så der tilsluttes en afbryder monteret som et ringetryk og dæmper så lampen.

fase
Hvis du bruger en gateway burde det ikke være noget problem, at få den funktion du ønsker. Der skal blot bruges Hue kompatible dele. Som dem du linker til

Hvis du vil pare direkte, skal du have et sæt, hvor producenten udtrykkeligt skriver at det er muligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis