Hindring af kondens på ståltrapezplader

Hej LDS

Jeg har en carport og et værksted på samlet set 60m2, hvor der ligger ståltrapezplader på. I carporten er der monteret profilbrædder som loft, og de ser efterhånden forfærdelige ud pga. fugt fra kondens.
Selvfølgelig kan jeg skifte taget til en anden type, evt. nye ståltrapezplader med antikondensdug eller et tagpaptag. Jeg kan også pille pladerne af, lave undertag og ligge pladerne på igen. Jeg har dog siddet og googlet lidt, og har fundet frem til en maling der skulle kunne gøre tricket - https://www.malgodt.dk/acrymatic-antikondens-maling-hvid

Er der nogen der har prøvet denne maling, og kan sige om det virker? Eller evt. andre forslag til noget som de eksisterende plader kan behandles med, for at holde på kondensen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke om malingen er nok, men du kan da ringe og spørge Malgodt, det er et rimelig seriøst firma, så ​mener de det kan løse problemet ville jeg ikke være nervøs for at prøve.

Har også hørt nogle har brugt stenslagsbeskyttelse med godt resultat, men ikke noget jeg selv har prøvet, et produkt som dette her. ​LinK​​​


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har en kammerat som har gode erfaringer med at sætte almindeligt gulvfilt op under lægterne. Det behøver ikke at komme ind over spær. 
Det skal siges at det er i skure m.m. hvor der ikke er lofts beklædning under. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også