Revne i væg. Hvad ville I gøre?

Hej. Jeg vil gerne lige høre, hvad I ville gøre I denne situation.

Jeg er ved at lægge gulv i et værelse, og i den forbindelse har jeg fjernet fodpanelerne. Her ser jeg en vandret revne i væggen bag et fodpanel.

Revnen er ca. 110 cm lang, og den går vandret langs gulv. (Se billeder)

Væggen er en 7,5 cm tyk indervæg af Siporex/gasbeton.

På den anden side af væggen er der en brusekabine med vådrumssikring og fliser.

Her kommer spørgsmålet: Ville I bore huller ind i revnen og sprøjte reperationslim ind? (Det er lidt vanskeligt da ca 50 cm af revenen går meget tæt på betongulvet)

Eller ville I bare lade revnen være, og sætte fodpanel på? (Revnen bliver jo dækket af fodpanelet).

Jeg hælder mest til at lade revnen være, da jeg oplever et vist pres fra konen om at få projekt nyt gulv færdigt her i ferien. Men jeg vil gerne høre jeres holdninger, også i forhold til væggens stabilitet.
Hej. Jeg vil gerne lige høre, hvad I ville gøre I... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej je_ns 

Ja, det kan godt være, at jeg finder flere, når konen en dag beslutter, at hun vil have fuldspartlet væggene.  
Men jeg har generelt ikke oplevelsen af, at det er så slemt med revner her i huset. Men man ved jo selvfølgelig aldrig, hvad der gemmer sig bag tapetet. Indtil da, lever jeg bare i lykkelig uvidenhed.  
Hvis jeg finder flere revner, så bliver det h+h reparationslim. Den var nem at arbejde med, og hvis der ikke lige er vandrør i væggen, så kan man jo bare lystigt bore nogle huller og sprøjte limen ind.

Optimist skrev den 13-02-2024 08:19:18

Hej je_ns

Ja, det kan godt være, at jeg finder flere, når konen en dag beslutter, at hun vil have fuldspartlet væggene.  
Men jeg har generelt ikke oplevelsen af, at det er så slemt med revner her i huset. Men man ved jo selvfølgelig aldrig, hvad der gemmer sig bag tapetet. Indtil da, lever jeg bare i lykkelig uvidenhed.  
Hvis jeg finder flere revner, så bliver det h+h reparationslim. Den var nem at arbejde med, og hvis der ikke lige er vandrør i væggen, så kan man jo bare lystigt bore nogle huller og sprøjte limen ind.

 Ja det er en god lim den fra H+H, men de tager sig også godt betalt..

Hvis du skal have fodlister på, ville jeg bruge montagelin til monteringen, så du ikke stresser vægen yderligere med søm eller skruer.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også