Pris på hus

Vi har fået et tilbud på et træhus (helår) på 5 mio. Uden tagbeklædning. Med alle de forbehold der er nødvendige kan man sige noget om hvor  meget der er materialer og hvor meget der er håndværkere? Af tilbuddet kan vi kun se el og vvs. Resten er en pulje.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tannermannen skrev den 07-02-2024 18:27:35

Vi har fået et tilbud på et træhus (helår) på 5 mio. Uden tagbeklædning. Med alle de forbehold der er nødvendige kan man sige noget om hvor  meget der er materialer og hvor meget der er håndværkere? Af tilbuddet kan vi kun se el og vvs. Resten er en pulje.

Nok umuligt at svare på ud fra de givne oplysninger.

Men et gæt kunne jo være 50/50 i fordelingen af håndværker/materialer

Hvor stort er huset ? 

Og hvor i landet ?

Med eller uden grund ?

Vi prøver igen, i morgen --
Det er totalt umuligt at svare på uden langt flere oplysninger. Umiddelbart er 20.000 kr/m2 uden tag meget dyrt. Men hvis du har 8 badeværelser og marmorgulve kan det være billigt.

Jeg byggede til sammenligning for 1,5 år siden et nyt sommerhus til ca. 11.000 kr/m2 i materialer og lønninger til de få ting jeg ikke selv lavede. (95% gds)

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 07-02-2024 20:27:39

Det er totalt umuligt at svare på uden langt flere oplysninger. Umiddelbart er 20.000 kr/m2 uden tag meget dyrt. Men hvis du har 8 badeværelser og marmorgulve kan det være billigt.

Jeg byggede til sammenligning for 1,5 år siden et nyt sommerhus til ca. 11.000 kr/m2 i materialer og lønninger til de få ting jeg ikke selv lavede. (95% gds)
Ja gid det var sådan det forholdte sig. Det er ​et helt almindeligt hus uden noget extravaganca. 2 badeværelser, men altså ikke marmorgulve. Det irriterer mig lidt at jeg ikke kan se hvad materialepriserne er opgjort til. Fint nok at vores håndværkere skal tjene på huset men det forekommer mig lidt i den spidse ende det her. 

 

Få dog flere tilbud fra forskellige, så har du et sammenlignings grundlag.

Det du byder ind med her er alt, alt for lidt til at nogen vil give et kvalificeret gæt på hvad det skal koste.
Du har jo forhåbenligt give håndværkeren lidt mere at regne ud fra  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
PinkHenrik skrev den 08-02-2024 10:20:44

Få dog flere tilbud fra forskellige, så har du et sammenlignings grundlag.

Det du byder ind med her er alt, alt for lidt til at nogen vil give et kvalificeret gæt på hvad det skal koste.
Du har jo forhåbenligt give håndværkeren lidt mere at regne ud fra  

 Vi har naturligvis en fuld udbudspakke fra vores arkitekter. Nu bad jeg jo ikke om en eksakt opgørelse men et slag på tasken over materialeomkostninger ekskl. køkken/bad. Det har jeg fået (:

Men træhus og træhus er jo ikke det samme. Er det lærketræ, maghogni, tryk, eller måske bjælker?

Er der gulvvarme eller radiatorer? Er det dyre vinduer eller billigere? Er der tagpap eller tegl?

Der er uendeligt mange variabler og en meget begrænset informationsmængde, at det, du har fået, er tæt ved ubrugeligt. For at sammenligne en totalentreprise med en gør det selv løsning er som at sammenligne en Fiat og en Ferrari. Begge har fire hjul, et rat, er lavet i italien og starter med F. Men der stopper lighederne vel også.

Jeg ville personligt bede om at få specificeret materialet mere. For naturligvis har du som bygherre en interesse i at vide, hvad du betaler for. Derudover ville jeg entrere med en byggerådgiver, så du undgår konstruktionsfejl og sjuskefejl. Som jeg immervæk synes mange nybyggerier lider under, særligt typehuse. Kender nærmest ingen, der ikke oplever et eller andet. Hvilket jo nok er naturligt nok med komplekse byggerier i nutidens både klima og tæthedskrav. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis