Rampe til ældre hund

Vi har to ældre hunde og den ene hund er nu blevet tilbageholdende med at gå op af vores bagtrappe, når trappen er våd eller glat.

Jeg vil derfor gerne lave en rampe til hende i træ, langs husmuren - se foto og gul pil - som kommer ind fra siden af trappen. (Grillen skal naturligvis flyttes).

Trappen er 100 cm høj. Er der nogen som har forstand på hvor langt et bræt jeg skal bruge til rampen, så den ikke bliver for stejl?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du der kender hunden skal komme med et bud på stejlheden.
Og beklæd så rampen med et gammelt gulvtæppe e.l.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ville nok tage et målebånd og så måle som den gule pil viser, men et stykke forbi kælder vinduet. Så kommer det an på hvad der er af forhindringer længere ude. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, du skal i hvert fald over 3 meter. Det er fint med 4-5 meter. En enkelt planke vil nok være for smal for mange gamle hunde. Jeg vil mene at det mindst skal være mindst dobbelt så bredt som hundens afstand mellem poter.

Du skal også tænke på stivheden. Hunde bryder sig ikke om at underlaget giver efter. Så det kan være nødvendigt med en eller to ekstra stykker langsgående træ under, som du måske kender fra et spisebord. Lad det stoppe et stykke fra enderne, så overgangene kan blive så lave som muligt for hunden.
Pointen med spærtræ er jo lidt at det fås i bredder på 20-30cm, og man derfor kunne nøjes med en enkelt planke.

Tykkelsen er jo så 45mm, hvilket gør at den ikke bøjer synderligt med en vægt på omkring 30kg.

Kommer der et lille rækværk på siden, stiver det af yderligere.

Elektronikteknikeren
Annonce
Tak, hundene vejer 7 og 8 kg. så det burde være tykt nok😀
Så kan du jo nærmest nøjes med at spænde en snor ud😁

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis