Lappe utæt vandlås udefra?

Vandlåsen under min køkkenvask er pludselig blevet utæt. Vi skrubbede røret indvendigt, og så gik der hul. Vandet er løbet ud af vandlåsen, og nu lugter det, da der er passage til kloakken.

Hvad ville I bruge til at lappe det? Hvis man da kan. Helt permanent bliver det nok ikke, men hvis man kan købe sig lidt tid er det jo godt.

Jeg har repareret en tagrende med bitumen-tape (tror jeg det hedder). Sådan et slags asfalt- eller tagpapprodukt. Men det vil skulle sættes i indvendigt og pladsen er trang.

Mon man kan lappe det fra ydersiden?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lappet en radiator af den gamle slags med epoxy. Det holder stadig her 6 år efter. Husk det skal være HELT TØRT inden du forsøger dig.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg tror at 2-komponent glasfiber spartel har en chance. Det stinker mens det hærder, så god udluftning er nødvendig. Sørg for at den gamle “flotte” dobbelte støbejernvandlås er helt fri for vand, hvor du skal smøre spartelmassen på. Et lag (evt af flere omgange) på mindst 5 mm vil nok være passende.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Brug Tec7 fugemasse, hvis muligt (hvor stort er hullet?). Tec7 har den eneskab at det klæber på fugtige/våde overflader og der er altid en patron i værktøjskassen på båden. Brug en stålbørste og en tube Tec7.
Har bygget/repareret flere både, men har ikke kendskab til glasfiber spartel. 
Tak, begge to.

Kermit, er det sådan noget a la det her? https://www.jemogfix.dk/loctite-power-epoxy-metal/6120/9028459/?utm_content=nonbrand&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI0q3L87CXhAMVpZ9oCR3xJwqmEAQYASABEgJV-_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Og Søren, taler du om sådan en her? https://www.harald-nyborg.dk/plastic-padding-glasfiberspartel-180-ml 

Begge har godt nok hidsige fare-mærker. Men så holder det nok også bedre. Og det skulle være ok til indendørs brug

Ole, det lyder som et godt bud! Er måske også lidt lettere at arbejde med. Hullet er helt lille, kam faktisk ikke rigtig se det. Men vandet pibler ud i en tynd stråle.
det eneste rigtige at bruge der er kemisk metal det holder og kan tåle varmt vand og opløsningsmidler
har drugt det til at lappe en revnet motorblok på traktoren , det holder stadig efter flere år
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Bredker, det virker jo umiddelbart meget fornuftigt at lappe metal med sådan noget.

Det lader til at der er flere gode bud, der nok alle holder meget godt. Jeg vil lade vandlåsen tørre til i morgen eftermiddag og så forsøge i morgen - ​jeg ser, hvad de i det hele taget har i mit lokale byggemarked 
Det virkede - vandlåsen er tæt nu. Hullet var ca. 2x1 cm, da jeg havde været i gang med stålbørsten. Med en gang kemisk metal var det nogenlunde let at tætne. Tak for jeres tid alle sammen!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også