Støjsvag kompressor (muligvis Drift-Air JWS15 )

Hej

Er der en der kan anbefale en Støjsvag kompressor på max 65 db. og gerne under.
(skal bruges til min laser cutter og div. gør det selv opgaver)

Har kigget lidt på Drift-Air JWS15 som de siger kun larmer med 52db
men kan ikke finde nogle review af den, så er usikker på om det passer

Ud over dette har jeg kigget på en STANLEY FATMAX - KOMPRESSOR 1,0 HK 6 L kun larmer med 59 db

men ville lige høre om hvad i har af erfaring :D 


BR
    Manley

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brugt Stenhøj kompressor. Det mest lydsvage man kan opdrive.
Ole A--
Jeg har en Fatmax købt i Harald Nyborg. Jeg er utroligt glad for den. Den er handy og støjsvag. Man kan sagtens tale i telefon, mens man står ved den. Det der larmer mest, er det pift den giver når topstykket afluftes. Man skal selvfølgelig være opmærksom på at den ikke giver så meget luft, så den er ikke egnet til sandblæsning og tilsvarende.

Jeg er helt enig med ham her:
https://www.youtube.com/watch?v=y4S3V358fR4
Det er svært at give indtryk af støjniveau med en video, især når den er optaget med automatisk gain kontrol som denne. En Jun-air kompressor larmer mindre, men det er en helt anden prisklasse.


Hej 

For lige at opdatere tråden :D 

Så endte jeg med at købe en  scheppach model HC25Si hos Harald nyborg, som på papirer kun larmer med 60DB og lave 230 l/m og har en tank på 24liter.

Den lammer ikke ret meget og kan uden problemer stå ved siden af den og snakke, så tænker de 60dB passer meget godt :D 

Så takker mange gange for den hjælp jeg har fået herinde 


BR
     Manley
Er det den ​som HN har ​på tilbud denne ​uge?
Her står der at de 60 dB er målt i 7 meters afstand ved 25% belastning.
Jeg ved ikke hvad 25% belastning betyder. Men man skal lige tænke på de 7 meter, hvis man sammenligner med andre apparater. Ofte bruges der 1 meters afstand. Jeg ved ikke 7 meter er standard for kompressorer.

https://power-tool.dk/wp-content/uploads/2022/11/5906140901_doppelseite_gb.pdf

Så kan jeg ikke lade være med at regne:

Hvis støjen spreder sig ensartet vil støjniveauet være 49 gange større (72) i 1 meters afstand. Decibel er logaritmisk, så det svarer til 17 dB (10x log(49)). Altså 77 dB i 1 meters afstand.

Grænsen for høreværn er 80 dB. Man må altså godt arbejde helt tæt ved kompressoren hele dagen uden at bruge høreværn. Kompressoren er smørefri, så det er nok med plastikstempler. Den vil næppe ​kunde holde til at køre konstant en hel dag.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis