Bygge skab varmepumpe

Pænt goddag

Har fået installeret varmepumpe, var dog ikke klar over, at man samtidig fik installeret en rumsonde indvendig. 

Jeg skal have pakket inderdelen væk i form af noget skabsværk. Det er kun af synsmæssige årsager, så skabet skal ikke indeholde noget, kun skjule installationen. Bagvæggen er en tynd gasbeton-lignende væg på omkring 10 til 12 cm i tykke, 

Nogen ideer / råd til en nem, let og evt billig måde selv at lave et skab/skjuler på?

Tak 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er lige ved at tro at det billigste er at købe 1 passende højskab evt. med 2 låger og så skære det væk som der ikke er plads til. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ville lave et træskelet omkring, og så sætte krydsfiner og gips på. Ville også gøre plads til en inspektionslem - så man kan tilgå enheden - f.eks. en skabslåge.
Vi har gjort det et par steder, med at købe et højskab, og skære til.

Jeg undrer mig altså over du har en radiator i hjørnet, ville det have givet mening at fjerne den?.. nå, jeg tænker ikke der er behov for opvarmning i dét rum.. men hvis nu🙂 og du pakker den væk, varmer den ikke længere dit rum op.. bare et obs-punkt..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 01-02-2024 06:28:02

Vi har gjort det et par steder, med at købe et højskab, og skære til.

Jeg undrer mig altså over du har en radiator i hjørnet, ville det have givet mening at fjerne den?.. nå, jeg tænker ikke der er behov for opvarmning i dét rum.. men hvis nu🙂 og du pakker den væk, varmer den ikke længere dit rum op.. bare et obs-punkt..

 hvorfor skulle der ikke vær behov for opvarmning i bryggers? varmepumpen giver ikke meget fra sig, og det kan være rart at kunne lukke døren til bryggers når vaskemaskine og andet kører, så skal det jo helst ikke blive for koldt så der kommer kondens og skimmel..


Annonce
køb et passende størrelse ikea skab, og skær til, det gjorde jeg i vores gamle hus..

husk at lave luft for oven og forneden så din radiator stadig er funktionel
Det ser på billedet umiddelbart ud som om røret fra cirkulationspumpen går helt ud til loftslemmen. Så får du pladsproblemer hvis du dækker med alt for meget.

Den helt lette løsning, hvor du stadig kan servicere installationen og bruge radiatoren, er et gardin.

Selvbygger med stort S. 
Der er flere ting som skal tages i betragtning når vi ikke kender de præcise mål.
Det ser dog ud til at rør op langs kanten af skorsten, og dermed cirkulations pumpe lige netop er inden for skorstens linjen. 
" skabet når sikkert ikke helt op, så med en stor åbning oven ud, i bunden og bagerst ud til vaskemaskine siden så kan du godt få glæde af radiator, og den varme der kommer fra rørene iøvrigt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis