Malersprøjte til profilloft

Er begyndt at friske huset lidt op, og er foreløbelig startet i et værelse. Som har loft af profilbrædder/rustilbrædder, de er ludbehandlede men det er ikke lavet særlig pænt (købt ludbehandlede)
Så nu skal vi enten skifte dem ud, og lave et nyt loft i troldtekt eller akkustikgips, eller male det nuværende loft,
rummet er helt ryddet, så vælger vi at male, skal det sprøjtemales (har prøvet at håndmale sådan et loft) Jeg er mest til at male det gamle.

Hvad er jeres erfaring med malesprøjter, skulle helst ikke koste mere en 3500 kr, og er der en god en der er billigere, gør det jo helle ikke noget. (vil ikke ud at købe brugt) vil have en der kan suge fra spanden.

Har kikket på de her to.
Denne her som kan findes til 1500 kr. Link
Og denne her som kan findes til 3200 kr. LINK    (der er en større model til 4200 kr. men forskelles ser ud til at være, den kan dække flere m2 pr minut, hvilket ikke er væsentlig for mig Link    )




Vi prøver igen, i morgen --
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vevor har en del forskellige luftløse sprøjter. https://eur.vevor.com/
bjor skrev den 26-01-2024 19:02:11

Vevor har en del forskellige luftløse sprøjter. https://eur.vevor.com/

 Ja det var jo også en mulighed, har du erfaring med nogle af modellerne ? link


Vi prøver igen, i morgen --
Nej, det har jeg ikke. Jeg havde planer om at købe en, men fik tilbudt at låne en wagner der kan trykke 200 bar. Den er imponerende. Suger Gori 606 fra spanden uden problemer.
Lige en opdatering endte med at købe en Wagner pro  250..
Kikkede også på en Wagner Universal Sprayer W 950 FLEXiO, men efter at have set nogle videoer, blev den fravalgt, den blæser ret kraftigt, så afdækningen skal virkelig sidde godt fast, så " støver " den også mere.

Er super tilfreds med pro 250, malede et loft af rustikbrædder, det gik utrolig nemt, og med et flot resultat, og stort set ingen sprøjtetåge, jeg er meget possessivt overrasket.
Også behagelig at arbejde med, da den køre med et lavere tryk end de traditionelle airless.
Jeg købte en dyse med, der var et nummer mindre, men med samme spredning, så er der mere tid til at få detaljerne   med ​.
Jeg fortyndede malingen 5 %, men tror nu ikke det var nødvendigt..



Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 29-02-2024 14:19:14

Lige en opdatering endte med at købe en Wagner pro  250..
Kikkede også på en Wagner Universal Sprayer W 950 FLEXiO, men efter at have set nogle videoer, blev den fravalgt, den blæser ret kraftigt, så afdækningen skal virkelig sidde godt fast, så " støver " den også mere.

Er super tilfreds med pro 250, malede et loft af rustikbrædder, det gik utrolig nemt, og med et flot resultat, og stort set ingen sprøjtetåge, jeg er meget possessivt overrasket.
Også behagelig at arbejde med, da den køre med et lavere tryk end de traditionelle airless.
Jeg købte en dyse med, der var et nummer mindre, men med samme spredning, så er der mere tid til at få detaljerne   med .
Jeg fortyndede malingen 5 %, men tror nu ikke det var nødvendigt..


 Virkelig fedt med en update. Tak for det. 


Støver den så lidt at du ville turde male udendørs med den?
Annonce
Den støver begrænset, så en ​udendørs ville jeg godt kunne bruge den, men er et eks et åbent plankeværk, hvor den kan "blæse" igennem, skal man nok have dækket af på modsatte side.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 29-02-2024 18:37:45

Den støver begrænset, så en udendørs ville jeg godt kunne bruge den, men er et eks et åbent plankeværk, hvor den kan "blæse" igennem, skal man nok have dækket af på modsatte side.

 Jeg tænkte til gavl, men ja, det er nok pænt risikabelt ift skader på egen og andres ejendom. 


Kan ikke se om den kan male med vægmaling til eks at sprøjte troldtekt lofter?
HrT skrev den 29-02-2024 19:26:47

je_ns skrev den 29-02-2024 18:37:45

Den støver begrænset, så en udendørs ville jeg godt kunne bruge den, men er et eks et åbent plankeværk, hvor den kan "blæse" igennem, skal man nok have dækket af på modsatte side.

 Jeg tænkte til gavl, men ja, det er nok pænt risikabelt ift skader på egen og andres ejendom. 


Kan ikke se om den kan male med vægmaling til eks at sprøjte troldtekt lofter?

 Den er supergod til væg og loftsmaling..

Jeg fortyndede malingen 5 %

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også