Udendørs lampe på facadebeklædning af skrå brædder?

Hej LDS,

Jeg har et par lamper, som jeg gerne vil hænge på facaden af mit sommerhus. Facadebeklædningen er  imidlertid klassisk “klink” brædder, så lamperne ender hurtigt med at sidde skråt.

Jeg går ud fra den bedste løsning er at sømme et “omvendt” bræt på facaden, så der er en retvinklet flade at sætte lampen på. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvordan jeg bedst skærer sådan et bræt, eller om der er en bedre løsning. Kan i hjælpe? 😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken lampe vil du have monteret? Hvis lampen er stor nok kan den måske støtte på to brædder og dermed sidde lige.

fase
Jeg har lavet det som på fotoet.
Hvis du kender en med adgang til en drejebænk og en båndsav, tager det 1/2 time at lave.

Er dine klinkbrædder smallere end mine fine 8” cedertræsbrædder skal kilen naturligvis være noget større.

Selvbygger med stort S. 
Ja, tror også jeg kom frem til at skære et bræt. Min udfordring er at jeg umiddelbart har adgang til stiksav og fukssvans, men ikke rigtig videre værktøj. Jeg frygter lidt det bliver noget småtteri at arbejde med, men kan godt være det bare er et spørgsmål om at sætte et bræt i spænd og give det et skud med fukssvansen.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis