Opbygning af hems

Hej Lav det selv

Skal til og i gang med at lave en hems. Tanken er den bliver 140*278, men er lidt i tvivl om opbygningen

Set oppe fra var planen:
Gulv
Gulvkrydsfiner
Spærtræ (95*195)
Forskalling (22*100)
Loft

Min tanke var at fastsætte spærtræ på væggen(mursten) med karmskruer. Der vil være mur på de to korte sider og den ene lange. Hvor mange skruer skal der til?

I forhold til dimensioner tænkte jeg en 95*195 T24 med en cc på ca. 30cm for at gøre det stiv. er det overkill

Kom endelige med tanker hvis der er noget i mener jeg har glemt

Mvh

Michael


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
cc 60 er rigeligt for det bliver stift.
6 skruer sandsynligvis være nok til at holde så lille en hems, men hvorfor ikke bare bruge rigelig?

Hvis du udskifter krydsfineren med fyretræsgulvbrædder, kan du sparre både gulv og loft fra din materialeliste.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svaret Superdiy 

God ide med hensyn til gulv. Vi har dog troldtekt på loftet på nuværende tidspunkt så tænker
at det vil se bedst ud hvis det også bliver loft under hemsen. 
I forhold til skruer så skyldes det at der er en elektriker (undertegnet) som har ført en masse rør op gennem den ene væg, det kan godt blive lidt svært at ramme uden om dem alle :)

Kan se jeg har lavet en skrive fejl, det var tænkt til at være 45*195 i stedet, har du stadig samme mening om cc
Prøv at hente app’en træbjælker. Så kan du selv regne det ud.
Mit svar ovenfor var basseret på 45x195, det er rigeligt. Hvis du vil gå med livrem og seler så skru 2 stykker sammen ved det yderste. 

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis