Ventilation anlæg

Hej 
Hjælp til ventilation anlæg.
Huset er 2 plan og 131 m2. 
Anlægget skal stå på loftet, hvor 1. sal bliver lavet helt om, så den kommer til at stå åben, kun spær og iso tilbage.  Så det skulle være nemt at trække rør. Tænker man måske kan trække rør i skråvægge og skunk til stueplan.?


1sal bliver med to soveværelser 
Stueplan 
Et soveværelse
Et bad
Et bryggers
Stue og køkkenalrum (3 meter åbning i mellem).
Og trappeopgang.

Men hvilken skal vi vælge? De har Dantherm hch5 pakkeløsninger ved vvs eksperten til 20 000kr. Er de ok?

Burde det ikke være muligt selv at montere anlæg, trække rør osv? Skal selvfølgelig have en ud og indstille anlægget. Ved ikke det store om sådan et ventilationsanlæg fx hvor indblæsning og udsugning skal være.
Er uddannet tømrer.🫣
På forhånd tak
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv først at læse Guiden for ventilation, inden du går i gang.

Se under GUIDES øverst oppe.

En pakke løsning til kr. 20.000, er det til et hundehus eller hvad?  
Bemærk lige at pris og kvalitet hænger sammen, det burde du jo vide som tømmer  

Det kunne jo også være en form for billig vvs eksperten reklame.  
GSH skrev den 14-01-2024 18:48:02

Prøv først at læse Guiden for ventilation, inden du går i gang.

Se under GUIDES øverst oppe.

En pakke løsning til kr. 20.000, er det til et hundehus eller hvad?  

 Ha ha

Nej det her
Læs guiden. Læs guiden igen. Lav en plan. Løs så guiden igen-igen-igen. Juster planen. Sæt i gang.

jeg er meget tilfreds med servicen hos billig ventilation, omend jeg efterfølgende gerne ville have haft læst guiden et par gange mere plus justeret planen til realiteterne.
Annonce
GSH skrev den 14-01-2024 19:00:04

Bemærk lige at pris og kvalitet hænger sammen, det burde du jo vide som tømmer  

 Du kunne jo give et bud på hvad med man skal købe. Som jeg skriver ved jeg ikke noget om det.

HrT skrev den 14-01-2024 19:02:54

Læs guiden. Læs guiden igen. Lav en plan. Løs så guiden igen-igen-igen. Juster planen. Sæt i gang.

jeg er meget tilfreds med servicen hos billig ventilation, omend jeg efterfølgende gerne ville have haft læst guiden et par gange mere plus justeret planen til realiteterne.

 Billig ventilation har jeg planer om at ringe til i morgen 🤗

Ron85 skrev den 14-01-2024 19:06:03

HrT skrev den 14-01-2024 19:02:54

Læs guiden. Læs guiden igen. Lav en plan. Løs så guiden igen-igen-igen. Juster planen. Sæt i gang.

jeg er meget tilfreds med servicen hos billig ventilation, omend jeg efterfølgende gerne ville have haft læst guiden et par gange mere plus justeret planen til realiteterne.

 Billig ventilation har jeg planer om at ringe til i morgen 🤗

 Jeg har et genvex 300xl. Deres app er ikke færdigbagt og displayet gik i udu. Derudover har de en fejlbehæftet guide til forvarme-opsætning. 


Udover det virkede det fint. Som tømrer kan du nok også bedre problemløse undervejs end jeg. Husk at sætte gummi eller andet mellem rør og spærfod, så vibrationer ikke forplanter sig. Og at følge guiden ift rør størrelser.

Og så få frostsikringskabel på kondensslangen, tape den og ind i nogle rørskåle. Ellers fryser de altså til uanset.

Hvis der er brændeovne i nærheden, så er et kulfilter guld værd. Virker perfekt hos os.

Er det så lige så godt som hvis en prof lavede det? Nej, men sådan er gds jo. Mit tømrerarbejde matcher næppe heller dit 
@RON85 skrev: Du kunne jo give et bud på hvad med man skal købe. Som jeg skriver ved jeg ikke noget om det

Nej tak, jeg optræder ikke på dette forum for at give tilbud.

Ron85, gør nu som HrT skriver, han taler med bitter erfaring.

Du er så velkommen til at vende tilbage for råd og yderlig vejledning.
GSH skrev den 14-01-2024 19:20:18

@RON85 skrev: Du kunne jo give et bud på hvad med man skal købe. Som jeg skriver ved jeg ikke noget om det

Nej tak, jeg optræder ikke på dette forum for at give tilbud.

Ron85, gør nu som HrT skriver, han taler med bitter erfaring.

Du er så velkommen til at vende tilbage for råd og yderlig vejledning.

 Jeg beder ikke om et tilbud fra dig.🤔

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis