Hjælp - mangler varmt vand

Hej alle,
Er lige kommet hjem fra fem dages skiferie og nu har jeg pludselig ikke varmt vand i hanerne. I mit bryggers har jeg hverken koldt eller varmt vand, men i resten af huset har jeg fint koldt vand, men intet varmt. Hvad kan jeg gøre (gætter på is da det var nogen af nætterne med streng frost jeg var væk). Rørene ligger i væggen, så de er ikke lige til at komme til.
På forhånd tak for ideer (bortset fra at vente på tøvejr 😉)

/Inger

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru op for varmen i de rum hvor der er vandrør, og lad væggene blive ordentligt varme.

Lad vandet, både varmt og koldt, løbe stille og roligt i f.eks. en halv time, der hvor du har fungerende vand.

Har du brændeovn, så fyr op under denne, og lad den varme hytten godt op i et par timer.

Sørg for at huset ikke har kolde rum, men at der er mindst 20grade over det hele, og gerne 25 grader i et par timer.

Når det er varmet godt igennem, og vandet er begyndt at løbe, kan du atter skrue lidt ned.

Elektronikteknikeren
Tusind tak for hurtigt og dejligt udførligt svar 👍 Det vil jeg kaste mig ud i - og holde godt øje med at der ikke er nogen rør der er sprunget.  

/Inger

Når vandrør først er frosset, hjælper det ikke at åbne for gennemstrømningen i de rør der “virker”. Det er for at undgå rørene skal fryse at man kan åbne lidt for hanerne.

Søren O
Tak for hjælpen. Da det var svært at få førstesalen op i temperatur, så måtte jeg vente 😳
Men heldigvis er alt ok nu og ingen sprængte rør 👍

/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis