Isoleret skur - hvordan virker jeres i denne kulde?

Det er pt absurd koldt og jeg er nysgerrig på, hvordan folks forskellige isolerede skur løsninger håndterer denne kulde.

Så skriv gerne hvor isoleret det er, hvordan det er opvarmet og hvordan det klarer kulden pt. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et 18 m2 træskur, som har 100mm mineraluld i gulv og vægge, samt 70mm i loftet. Selvfølgelig med vindpap ved yderbeklædningen.
Jeg har sat en 400w termostatstyret el-radiator op, som står på 6 grader, så det er frostfrit. 
De to termometre jeg har ude i skuret står begge på omkring de 6 grader, så det holder fint stand mod kulden.

Hvad skal du bruge skuret til? Opbevaring eller skal du selv være derude? 
John9 skrev den 07-01-2024 19:03:52

Jeg har et 18 m2 træskur, som har 100mm mineraluld i gulv og vægge, samt 70mm i loftet. Selvfølgelig med vindpap ved yderbeklædningen.
Jeg har sat en 400w termostatstyret el-radiator op, som står på 6 grader, så det er frostfrit.
De to termometre jeg har ude i skuret står begge på omkring de 6 grader, så det holder fint stand mod kulden.

Hvad skal du bruge skuret til? Opbevaring eller skal du selv være derude? 

 Primært opbevaring og værksted/hobbyrum. Ikke til biler. Så det SKAL være frostfrit, men nysgerrig efter hvor meget der skal til afhængig af isolering. 

Skal desværre søge byggetilladelse, men søger for uopvarmet så der er kravene under hvad jeg havde forestillet mig selv (300 gulv, 200 væg og loft - bygger i skel så 200 er max hvis det ikke skal føles lavt). 

Jeg har et skur på 8 m2, der er isoleret med 200 mm i væge og loft, samt 275 mm i gulvet, jeg har en olieradiator til at holde det frostfrit så der altid er min 6-7 gr. + Jeg har en måler på radiatoren, i hele 2023 blev der brugt knap 25 KW så det koster ikke alverden. (har ingen ventilation i skuret)

Jeg var en tur ude i min garage i dag, som kun er opvarmet når jeg er der ude (bilen holder ikke i den, kun når der skal skrues) den er isoleret med 100 mm i væge og loft, og et uisoleret gulv.
Selv efter  dage med frost, var der 1,3 gr plus, selv om der ikke har været varme på, havde et bøtte vand stående på gulvet, samt en flaske vand på bordet, de var ikke frosne.
Så lidt gratis jordvarme fra det uisolerede betongulv, selvfølgelig kan der komme frost indendørs ved længere perioder med frost.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 07-01-2024 19:27:52

Jeg har et skur på 8 m2, der er isoleret med 200 mm i væge og loft, samt 275 mm i gulvet, jeg har en olieradiator til at holde det frostfrit så der altid er min 6-7 gr. + Jeg har en måler på radiatoren, i hele 2023 blev der brugt knap 25 KW så det koster ikke alverden. (har ingen ventilation i skuret)

Jeg var en tur ude i min garage i dag, som kun er opvarmet når jeg er der ude (bilen holder ikke i den, kun når der skal skrues) den er isoleret med 100 mm i væge og loft, og et uisoleret gulv.
Selv efter  dage med frost, var der 1,3 gr plus, selv om der ikke har været varme på, havde et bøtte vand stående på gulvet, samt en flaske vand på bordet, de var ikke frosne.
Så lidt gratis jordvarme fra det uisolerede betongulv, selvfølgelig kan der komme frost indendørs ved længere perioder med frost.

 Det uisolerede uden ventilation: kan det holde rust stangen på værktøj, møl fra skitøj osv?


Jeg vil selv gå efter et 18-20m2 skur for at dels få plads til opbevaring, dels gerne lidt arbejdsplads til hobby ting, dels have plads til opbevaring af træpiller indendørs (for overdækning eller indendørs tæller samme i kvm regnskabet hos kommunen) - konen vil gerne have plads til cykler, som pt fryser til i et væk.

på sigt skal der en inverter til solceller derud, da de dels larmer dels giver varme - og hellere det i et skur end i bryggerset op af soveværelset. 
Jeg har en metaldrejebænk og en metalfræser i skuret, samt en masse blankt jern, jeg har aldrig oplevet problemer med rust.
Jeg har en lille affugter stående, men det er ikke meget den køre, men står døren åben på en dag med fugtig luft starter den.
Jeg har en fugtighed på 60-65 % den ligger ret stabilt der..

Har lidt tøj hængende, det er der ingen problemer med, hverken dårlig lugt eller mug.

Problemet med udluftning, når man ikke har ret meget varme på, er at når luftfugtigheden er høj udendørs så stiger fugtigheden også indenfor.

Jeg har haft skuret siden 2010, så det er langtidstestet ...

(nogle vil sikkert mene at en affugter ikke hjælper, og at fugten udefra vil trænge ind, men det er ikke min erfaring, og det virker 100% for mig )

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis