Jordvarme fejl på fase 3

Vores jordvarme meldte en fejl med Kompressorfase 3 mangler eller har for lav spænding. For 2 dage siden.

Jeg lavede en aftale med en varmepumpe tekniker som skulle komme igår, men han kom aldrig. Han sagde i telefonen at det kunne lyde som en fejl på et print ved kompressor.

Jeg ringede så til en anden igår eftermiddag,  han sagde i telefonen at det lyder som en fejl på vores strøm.

Er der nogen der har prøvet noget lignende med deres jordvarme?

Vores jordvarme køre lige nu på nødtilstand med elpatron så vi har varme i huset, men vi har ikke varmt vand i hanerne.

Jeg ved simpelthen ikke om det er en elektriker eller en montør vi skal have ud?

Umiddelbart er der ikke nogle fejl på vores eltavle, det eneste der ubdre mig er at l1 l2 og l3 konstant hopper i displayet på tavlen, men ved ikke om det er normalt eller om de skal være konstant tlndte i displayet? Det er en landis gyr 360 måler vi har.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det ikke lige det meste informatik indlæg du starter med.
Hvad for fabrikat varmepumpe har du?
Med eller uden Inverter?

Har ikke prøvet lignende, men hvad med El-patronen, hvilke og hvor mange faser kører den på?
Hvis El-Patronen også kører på "fase 3" kan det ikke være en fejl på strømmen.
Under alle omstændigheder skal du have besøg af en person med kendskab til EL/Elektronik.
Det er en nibe f1245 model vi har.

Jeg har ingen forstand på hvilken elpatron der sidder i og hvor mange faser den køre på. Det der undre mig lidt er at den godt kan give gulvvarme i nødtilstand  men ikke varmt brugsvand.

Det hele køre på automat sikringer og jeg kan ikke se nogen fejl på el tavlen.

Jeg er bare I tvivl om hvem jeg skal have ud, da uanset hvad så bliver det dyrt pga weekend og ferie, og den første jeg snakkede med sagde det var en fejl på printet ved kompressoren og den anden sagde at det lød til at være en fejl med strømmen i vores hus. Så  jeg vil helst undgå at skulle ende med at betale vagt tillæg til 2 forskellige mennesker.
Kan du se på varmepatronen, hvor mange kW den er på?  Antal kW kan muligvis afsløre, om den bruger alle tre faser. Den skal selvfølgelig bruge samme gruppe for at det kan bruges som rettesnor.
Hvis du kan overleve til 3. juledag, som er almindelig arbejdsdag, kunne du vente og få en elektriker til at måle på systemet. Hvis du laver et udkald af en elektriker eller anden montør, skal du regne med en startpris på 2000 kr. for første time og derefter 1200 kr. pr. time.

fase
Du starter med at skrive at varmepumpen er gået i "Nødtilstand"
Ved at skifte fra Nødtilstand til "Kun tilskudsvarme" kan du måske også få varmt vand så du kan komme igennem Julen.
Hvad manual har du, måske ovennævnte står i din manual.

Så vidt jeg kan se/gætte, er den med Inverter, i så fald er det formentlig en typisk print fejl.

Hvad med dit årlige eftersyn, er det overholdt?

Evt. prøv at hente hjælp på  www.heatpump.dk
Der finder du de mest erfarne vedr. varmepumper.

Du skal have fat i en El/Køling/varmepumpe kyndig.
Annonce
Jeg mener den er på 6 kw, men er ikke sikker. 

Jeg har slået den over i nødtilstand selv. Den køre ikke hvis den står på tilskudsvarme da den melder fejl på fase 3.

Der er lige lavet service på den i sidste måned og anlægget er 2.5 år gammelt
På www.heatpump.dk er der bruger med bl.a. Nibe F1245.

Hvad siger dem som lige har lavet service?
Er det bare et firma som kun skifter "halve og hele varmepumper" ud?

Du bør måske ringe til Horsens firma, www.guldahl.dk og tale med Søren.
Søren er en af Danmarks bedste varmepumpe ekspert.


Det er et stort firma som har lavet service på den. Jeg har ikke kunne komme igennem til dem desværre. Tror det er fordi at de printere kunder som har en fast service aftale hvilket jeg ikke har.

Jeg har lige haft en elektriker ude for at måle det igennem, men nu er fejlen der ikke mere   

Jeg har de sidste par dage tændt og slukket anlægget flee gange og haft strømmen slukket i 10 minutter,  men fejlen er hele tiden kommet med det samme igen.

Første gang elektrikeren tændtes anlægget var fejlen væk  
Vil det sige, at anlægget nu virker uden fejl?

fase
Ja det har kørt lige siden.

Det eneste elektrikeren gjorde var at rykke lidt i ledningen der går fra hovedafbeyderen inden han tændte det.

Han åbnede ind til afbryderen efterfølgende og sagde at en af skruerne derinde ikke var skruet helt i bund så det kunne være at den ikke havde ordentligt fat i det ene kabel. Så det kunne måske forklare det hvis vi var kommet til at skubbe til kablet så den ikke havde ordentligt forbindelse derinde mere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis