Akvarie-eksperten søges!

Jeg er helt ny i akvarieverdenen og leder efter en god side, der kan hjælpe mig med de basale ting om akvariepleje og anthracitus-fisk. Min datter fik for nylig et lille akvarie i fødselsdagsgave og er helt vild med det. Hun har allerede udpeget nogle smukke anthracitus, hun gerne vil have, så jeg vil gerne sætte mig godt ind i, hvordan man passer et akvarie med den type fisk. Nogen anbefalinger til gode guides vil være meget værdsat!
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se nogle Youtube videoer om akvarium for begyndere. Eller søg på internet sider om emnet.

Det vigtigste er at man aldrig bruger rengøringsmider. At der ikke er for mange fisk i. En gammel regel hedder 1 cm fisk pr liter. At der er en pumpe der virker. Pumpen skal renses jævnligt. Pas på ikke at overfodre - alt skal være væk i løbet af et minut eller to. Der skal kun fodres en gang pr dag. I de fleste tilfælde er varmelegeme ikke nødvendig.

Jeg har aldrig hørt om anthracitus-fisk.

Menes der mon Ancistrus der er ne sugemalle?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sugemaller og algeædere har jeg dårlige erfaringer med. De kan finde på at tage livet af de andre fisk om natten, så man til sidst kun har en fisk i akvariet.

Sugemaller vil jeg ikke kalde smukke.
Der må menes Ancistrus. Sugemalle. Nogle arter kan blive meget store, vær obs på dette ved køb, da de absolut ikke egner sig til et lille akvarie. At de spiser andre fisk er noget af en skrøne,de går dog på døde fisk.  Du kan google det meste info på nettet. Det bedste råd jeg kan give er aldrig at stole på en tilfældig ansat i et dyrecenter, de har lige så lidt forstand på det som dig, de vil bare sælge.
Mikkel
Jeg havde et akvarie med blandt andet 12 stk Amano rejer. Antallet begyndte at falde, til der kun var 5. Jeg flyttede akvariets sugemalle til et andet akvarie. Nu her 4 år efter er der stadig 5 rejer. Jo, jo, rejer er ikke fisk.

For rigtigt mange år siden havde jeg et akvarie hvor der til sidst kun var en fisk tilbage. Det var en algeæder.

Ingen af de to typer kommer mere i mit akvarie.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg var i præcis samme situation for et par år siden! Min søn havde fået et lille akvarie i konfirmationsgave og ville have nogle flotte anthracitus-fisk. Som helt grøn akvarie-ejer ledte jeg efter gode guides. En ven anbefalede mig siden allaquariumfish, og den reddede mig. Deres sugemaller-guide gav mig al den basisviden jeg havde brug for om pasning, fodring, temperatur og vandkvalitet. Jeg følte mig godt rustet til at give mine søns nye fisk det bedste hjem. Alle guides er skrevet af passionerede akvarie-eksperter, så man føler sig i trygge hænder. Min bedste råd er at starte med at læse guiden på allaquariumfish om anthracitus-pleje. Det kickstartede i hvert fald min akvarie-rejse på bedste vis!

Folkens, begræns jeres telefontid, den ødelægger jer!
Dukkera skrev den 07-12-2023 22:12:00

Jeg var i præcis samme situation for et par år siden! Min søn havde fået et lille akvarie i konfirmationsgave og ville have nogle flotte anthracitus-fisk. Som helt grøn akvarie-ejer ledte jeg efter gode guides. En ven anbefalede mig siden allaquariumfish, og den reddede mig. Deres sugemaller-guide gav mig al den basisviden jeg havde brug for om pasning, fodring, temperatur og vandkvalitet. Jeg følte mig godt rustet til at give mine søns nye fisk det bedste hjem. Alle guides er skrevet af passionerede akvarie-eksperter, så man føler sig i trygge hænder. Min bedste råd er at starte med at læse guiden på allaquariumfish om anthracitus-pleje. Det kickstartede i hvert fald min akvarie-rejse på bedste vis!

 Er du en bot? 

Tusse67 skrev den 08-12-2023 08:13:20

Dukkera skrev den 07-12-2023 22:12:00

Jeg var i præcis samme situation for et par år siden! Min søn havde fået et lille akvarie i konfirmationsgave og ville have nogle flotte anthracitus-fisk. Som helt grøn akvarie-ejer ledte jeg efter gode guides. En ven anbefalede mig siden allaquariumfish, og den reddede mig. Deres sugemaller-guide gav mig al den basisviden jeg havde brug for om pasning, fodring, temperatur og vandkvalitet. Jeg følte mig godt rustet til at give mine søns nye fisk det bedste hjem. Alle guides er skrevet af passionerede akvarie-eksperter, så man føler sig i trygge hænder. Min bedste råd er at starte med at læse guiden på allaquariumfish om anthracitus-pleje. Det kickstartede i hvert fald min akvarie-rejse på bedste vis!

 Er du en bot? 

 Nej, hvorfor skulle du sige det?


Folkens, begræns jeres telefontid, den ødelægger jer!
Dukkera skrev den 08-12-2023 10:34:47

Tusse67 skrev den 08-12-2023 08:13:20


 Er du en bot? 

 Nej, hvorfor skulle du sige det?


Er du studerende, maler, bot eller noget helt fjerde?

Dukkera skrev den 08-12-2023 10:34:47

Tusse67 skrev den 08-12-2023 08:13:20

Dukkera skrev den 07-12-2023 22:12:00

Jeg var i præcis samme situation for et par år siden! Min søn havde fået et lille akvarie i konfirmationsgave og ville have nogle flotte anthracitus-fisk. Som helt grøn akvarie-ejer ledte jeg efter gode guides. En ven anbefalede mig siden allaquariumfish, og den reddede mig. Deres sugemaller-guide gav mig al den basisviden jeg havde brug for om pasning, fodring, temperatur og vandkvalitet. Jeg følte mig godt rustet til at give mine søns nye fisk det bedste hjem. Alle guides er skrevet af passionerede akvarie-eksperter, så man føler sig i trygge hænder. Min bedste råd er at starte med at læse guiden på allaquariumfish om anthracitus-pleje. Det kickstartede i hvert fald min akvarie-rejse på bedste vis!

 Er du en bot? 

 Nej, hvorfor skulle du sige det?

 Fordi dine indlæg “stritter“.

første indlæg du skriver er om at lime papir sammen og fuldstændigt urelateret til tråden.

andet indlæg om vådrumsspartling er en del af dit svar: “Jeg er klar til at gå i gang med arbejdet, så snart hele loftet er spartlet som foreskrevet. Jeg glæder mig til at få jeres flotte nye badeværelse malet og gjort klart.“ mystisk

her gentager du som trådstarter (der kun har skrevet det ene indlæg) et forkert navn på fisken og får lige lusket lidt reklame ind. 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også