Tilbagebetaling af ejendomsskat, pæn lille sjat ind på konto

Tjekkede lige min bankkonto, og der stod lidt mere end jeg havde regnet med. (godt 10 k)
 Det var tilbagebetaling af for meget indbetalt ejendomsskat (synes ellers ikke jeg betaler så meget)

Og med 6,2 % i rente   


Vi prøver igen, i morgen --
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke dårligt - jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan det er skruet sammen, men har heller ikke fået nye vuderinger endnu.

Sniffer  
je_ns skrev den 01-12-2023 01:44:38

Tjekkede lige min bankkonto, og der stod lidt mere end jeg havde regnet med. (godt 10 k)
 Det var tilbagebetaling af for meget indbetalt ejendomsskat (synes ellers ikke jeg betaler så meget)

Og med 6,2 % i rente   

 Kom der også en besked i eboks?

Guffi1673 skrev den 01-12-2023 10:13:02

je_ns skrev den 01-12-2023 01:44:38

Tjekkede lige min bankkonto, og der stod lidt mere end jeg havde regnet med. (godt 10 k)
 Det var tilbagebetaling af for meget indbetalt ejendomsskat (synes ellers ikke jeg betaler så meget)

Og med 6,2 % i rente   

 Kom der også en besked i eboks?

Ja der kom noget i juli, men så skulle man videre ind på vurderingsportalen dk  og kikke under kompensation.
Der står det det bliver udbetalt ca 5 måneder senere, det havde jeg overset.
Men ingen yderligere beskeder.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Og vi andre arme stakler hvor grundskylden er steget med 100% (fordi vurderingsstyrelsen pludselig mener der er plads til 2 grunde på ens matrikel) bliver flået i skat. 
je_ns skrev den 01-12-2023 01:44:38

Tjekkede lige min bankkonto, og der stod lidt mere end jeg havde regnet med. (godt 10 k)
 Det var tilbagebetaling af for meget indbetalt ejendomsskat (synes ellers ikke jeg betaler så meget)

Og med 6,2 % i rente   

 je_ns, hvis det er et problem med de 10 kg, så sender du dem bare til mig, så skal du ikke høre mere om dem.       Jeg kunne ikke dy mig.


fase
Annonce
Frank Chr. skrev den 01-12-2023 11:35:54

Og vi andre arme stakler hvor grundskylden er steget med 100% (fordi vurderingsstyrelsen pludselig mener der er plads til 2 grunde på ens matrikel) bliver flået i skat. 

 Det er så ikke grund vurderingen der refunderes, men ejendomsværdiskatten som man har betalt til staten.

Min grund er steget over 360 % men den samlede vurdering er "kun" steget med godt 12 % så selve ejendomsværdien er faldet.

På den korte bane skulle de ikke blive dyre, men de skal jo nok komme efter os..
Nu er ejendomsværdi skat og grundskyld lagt ind over skatten, hvor grundskyld før blev opkrævet af kommunen i 2 årlige beløb.


Vi prøver igen, i morgen --
Det er et sygt vurderingssystem vi har efter min mening, for når vi nu skal vi betale ejendomsskat - så burde dette beregnes ud fra den seneste købs/salgspris.  
Frank Chr. skrev den 01-12-2023 12:06:47

Det er et sygt vurderingssystem vi har efter min mening, for når vi nu skal vi betale ejendomsskat - så burde dette beregnes ud fra den seneste købs/salgspris. 
Det er vel også det de gør - beregner en pris, der afspejles i området. Hvis et hus sidst er handlet for 40 år siden, er der sikkert sket lidt med værdien. ( selvfølgelig i forhold til stand og forbedringer )
 

 


 

cdp skrev den 01-12-2023 16:48:16

Frank Chr. skrev den 01-12-2023 12:06:47

Det er et sygt vurderingssystem vi har efter min mening, for når vi nu skal vi betale ejendomsskat - så burde dette beregnes ud fra den seneste købs/salgspris. 
Det er vel også det de gør - beregner en pris, der afspejles i området. Hvis et hus sidst er handlet for 40 år siden, er der sikkert sket lidt med værdien. ( selvfølgelig i forhold til stand og forbedringer )
 

 

 Ja det må gerne bruge den pris vi gav for huset, da vi købte det i 1978   


Vi prøver igen, i morgen --
Stadigvæk så mener jeg et skøn er hamrende forkert - vi har jo set masser af eksempler på to helt ens huse bliver vurderet total forskelligt. 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis