" Hej du har lige haft ringet"

Sådan lyder det 4 - 6 gange om ugen i min telefon. Men jeg har ikke ringet, og der er heller ikke nogen udgående  opkald vist i min opkalds liste. I går og i dag har der hver dag været 2. 
Det begyndte vel for ca 3 uger siden. Jeg har Oister som mobil selskab. 
Hvad kan være årsagen ? Er der nogen som benytter mit nummer ? 
Er der andre der oplever noget lignende 
Jeg svarer naturligvis høflig og undskylder selv om det er u-tilsigtet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at slå dig selv op på 180.dk, hvis der er en masse andre som har søgt dig, er det meget muligt nogen spoofer dit nummer - omend det er mystisk de så bare ringer op og lægger på...
Du kan også dobbelt-tjekke om det er dig som ringer op inde på Oister.dk -> mit oister -> forbrug -> se detaljeret forbrug -> detaljeret oversigt for november 2023.
Der kan du se alle opkald fra dit mobilabonnement, listen bliver opdateret dagligt.
180 har også en app, der bliver aktiv, når telefonen ringer. Den slår selv nummeret op og advarer, hvis andre har haft dårlige oplevelser med nummeret, så man kan afvise opkaldet med det samme.
Jeg vil afprøve jeres forslag. 
Det er ikke folk der lægger på, men venlige henvendelser som siger " ok ". og "det kan du jo så ikke gøre for,"  osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige det problem kender jeg ikke. Det kan være at der nogen, der bruger dit telefonnummer til dække over deres eget. Det skulle være forholdsvist simpelt, at ændre nummeret modtageren ser. De fleste teleselskaber forsøger dog at blokere for det.

Du kan prøve at søge dit eget nummer på 180.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis