guldvarme virker ikke overalt

Hej
Jeg er lige flyttet i hus hvor der er gulvvarme , men der kommer ikke nok varme og kun delvis steder???
Jeg har træpille fyr som opvarmning


Christina A
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have hjælp, må du komme med lidt flere oplysninger. Hvad har du fundet ud af? Hvad er temperaturen i gulvsløjfen? (Vandtemperaturen i gulvet) Når du siger at der ikke er varme nok, mener du så gulvet eller rummet er koldt?

Husk at nogle typer gulvvarme bruger op til et døgn, før der rigtigt kommer varme efter en regulering.
GodeVen skrev den 28-11-2023 12:02:11

Hvis du vil have hjælp, må du komme med lidt flere oplysninger. Hvad har du fundet ud af? Hvad er temperaturen i gulvsløjfen? (Vandtemperaturen i gulvet) Når du siger at der ikke er varme nok, mener du så gulvet eller rummet er koldt?

Husk at nogle typer gulvvarme bruger op til et døgn, før der rigtigt kommer varme efter en regulering.
Jeg har lagt billeder op men kunne ikke finde ud af at lægge dem ind i opslaget?

 


Christina A
Jeg ser at billederne er lagt ind her: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/250783/s/guldvarme-opdatering-billeder
Jeg låser dén tråd, så svarene bliver samlet her.

Et bud: Kører pumpen på for lav hastighed? Hvis alle varmekredse står åben, fordi der er koldt, så kræver det mere af pumpen at skubbe vandet ud i de fjerneste steder. Prøv at se om der er en knap du kan trykke på for at skifte hastigheden (ofte er der 3-4 trin at vælge mellem).


Mvh. AllanE
Du har tilsyneladende kun 2 kredse / rum med gulvvarme. 
Lige ved siden af pumpen sidder der en termostat med en sort drejehåndtag. Så vidt jeg kan se står den på 3. Den kan med fordel skrues noget op, så du får noget mere varme i dine gulve. Det er den eneste regulerings mulighed du har, og det er også udmærket. Du skal naturligvis mærke efter om både frem og retur på din gulvvarme er godt varme. Altså om der overhovedet kommer varme frem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay jeg prøver det i har skrevet . tak for hjælpen ;-)

Christina A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis