Utæt tag

Kære Alle.

Har et problem med mit tag der er utæt og ville høre om nogle af stået med samme problem eller ide til hvordan man kan fikse det så jeg måske kunne slippe for nyt tag.

Der er tale om eternit tag med asbest fra midt 80’erne. Der er ikke nogen revner i taget men problemet opstår når det regner rigtig meget. Det der sker er at lægterne som pladerne er sømmet på bliver drivvåde nogle steder, hvilket resulterer i det drypper fra spær, så der bliver vådt oppe på loftet.

Ved ikke om det kan skyldes at vandet kommer ind der hvor sømmet er sat fast i lægten, skulle man næsten tro kan ikke se anden forklaring.

Vh
Martin 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden..
Det kan være alt det mos der er i samlingerne, der løfter pladerne lidt op, så vandet kan blæse op i samlingerne.



Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar. Kunne også være derfor . 

Har bare hørt at det er risikabelt at fjerne mossen nu da det kan hjælpe til at der ikke kommer så meget vand ind. Kunne godt frygte at hvis jeg fjernede det at pladerne så var løftet og der dermed var mere luft
Der er ikke udelukkende fordi mos løfter pladerne, det er lige så meget at de holder på vandet og fører det ind med deres rodnet. Så få det algebehandlet til foråret og derefter jævnlig så du får bugt med det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.

Det der undre mig er bare, at i de områder hvor der primært kommer vand ind. Er steder jeg har renset for mos med blød børste (nede fra jorden af) så der ikke er de der meget store mos samlinger som jeg kan læse skal fjernes. Men steder længere oppe på taget hvor der er meget større mos samlinger der kommer der ikke vand ind. Derfor jeg er i tvivl om det er mossen der er synderen
 Det kan jo også være nogle plader der er revnet, sådanne revner kan være svære at se, så man skal op og nærstudere hver enkelt plade...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis