Fugtplet i kælder efter dræn og 200 mm isolering.

Hej alle.

Jeg har sådan en plet der også var før jeg købte huset. Jeg har fået lagt dræn og isoleret med 200 mm isolering udvendigt på de vægge jeg har kunne. Væggen til højre har det ikke været muligt da den ligger inde under huset.

Væggen består af 10 cm leca og resten er beton.

Der er blevet understøbt hele vejen rundt med beton og cement støbninger og ekspanderende beton. Der er ingen murpap i. Der er ingen andre steder i kælderen der er fugt efter jeg har fået isoleret udvendigt og pudset.

Men der kommer i det ene hjørne? Jeg har købt en vandex injektionscream jeg ligger i bunden i en meter hver vej.

Bør jeg banke mere puds af og så lave noget ekstra tætning?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner det ikke opstigende fugt?
Nu har jeg hakket pudsen af. Kan man bore en masse huller i området og så  sprøjte vandex injektionscream ind ? Eller bør man gøre noget andet?

Eller skal jeg tage den store vinkelsliber og lave en rille så langt nede som muligt  og så ligge et stykke pap og så fuge ovenpå?
Hvorfor har du hugget pudsen af?

Elektronikteknikeren
Det er fordi jeg også købt en vandex BB 75 jeg har tænkt mig at svumme på af to lag i en meter til hver side ud over vandex injektionscream :-)
Annonce
Gregeren skrev den 04-10-2023 16:08:24

Jo, og din randisolering rundt om betondækket gør konstruktionen utæt. Du skal have dækket polystyrenen med en radon/fugt membran.

 Hvilket membran tænker du her?

En egnet radon membran, som monteres efter producentens anvisninger.

Producent og type vælger du jo selv, du må ind på googleren.

Elektronikteknikeren
Jeg synes desværre ikke jeg kan finde noget på Google ? Har søgt og søgt.

Vil det være en dum ide og skære, ca 1 cm af flamingoen og så støbe helt ud til væggen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis