Træplade støbt fast i betongulv

Hej alle

Vi har fået støbt kældergulv ogmellem 2 rum, er der sat en støbeplade for at holde en niveauforskel.

Planen var at pladen skulle hives op efter støbningen var udført, men pladen sidder fast.

Mit spørgsmål er, sker der noget ved at skære pladen til og lægge slidlag og klinker oven på?

Pladen vil så være gemt nede i betonen under slidlaget.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan risikeres revne dannelse over pladen. Kan du ikke komme til at køre med rundsav hen over pladen så du får den delvis fjernet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det er mellem to rum, ville det ikke bekymre mig, med sådan en træplade, den vil måske rådne væk over tid, men kan ikke se det vil betyde noget, der ville jo alligevel have været et støbeskel hvis pladen fjernes.

Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand skrev den 23-09-2023 23:55:33

Der kan risikeres revne dannelse over pladen. Kan du ikke komme til at køre med rundsav hen over pladen så du får den delvis fjernet. 

 Der ligger 6 gulvvarmeslanger, som går gennem pladen. Den er skåret til (rundt om slangerne) så vi kan ikke bare skære i den.

je_ns skrev den 23-09-2023 23:55:56

Hvis det er mellem to rum, ville det ikke bekymre mig, med sådan en træplade, den vil måske rådne væk over tid, men kan ikke se det vil betyde noget, der ville jo alligevel have været et støbeskel hvis pladen fjernes.

 Ja - jeg tænker også på om pladen overhovedet vil rådne, hvis jeg forsegler den øverste centimeter i betonen. Derefter kommer slidlaget på.


Træ rådner vel ikke hvis der ikke kommer luft til. 
Jo træet rådner / mørner over mange år, men det er spørgsmål om det betyder noget. Hvis det er lige hvor der skal stå skillerum har det ingen betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Når der er gulvarme og flamingo, under pladen, så holdes den jo sandsynligvis tør, så vil den nok ikke rådne.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja præcis, der er isolering og radondug under betonen. Derover vil jeg forsegle med noget ankerlim. Derover kommer slidlag og klinker. Tænker pladen vil blive holdt beskyttet og tør, samt minimal ilt påvirkning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis