Fundament / opbygning af skur

Hej LDS

Jeg skal til at bygge et skur i haven, som isoleres let så det kan holdes frostfrit med en lille varmeblæser eller lignende (+5 grader). Der kommer derfor også isolering i vægge og loft.

Mit spørgsmål er dog omkring opbygning af bund som jeg har tænkt kunne være som billedet nedenstående. Men jeg vil værdsætte meget, hvis nogle af jer har input. Er der noget åbenlyst jeg har overset? Er tankerne bag opbygningen helt hovedløst? Vil jeg evt. få problemer med fugt eller andet?

Bundrammen er allerede sat på punktfundament. Så næste skridt er isolering og gulvplader. Der kommer til at være 5-10 cm fra jordoverfladen til bunden af isoleringen, som bliver holdt oppe af 6mm masket volierenet, som fungerer som rottesikring og ventilation.

Ligeledes vil der være 6mm masket volierenet hele vejen rundt som sokkel, som igen vil fungere som ventilationsrist og rottesikring. (Better safe than sorry :) )

Er der behov for at lægge en damp-/fugtspærre mellem gulvpladerne og isolering for at bremse opstigende fugt? Bør fugtspærren i stedet ligger under isoleringen?

På forhånd mange tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit spørgsmål drukner hurtigt i alle de andre gode indslag. Så jeg tillader mig at "aktivere" den igen :)
Det ser da ok ud, jeg ville bestemt have en fugtspærre i gulvet.
Nu ved jeg ikke hvad planen er om der skal lukkes rundt ved soklen, men når der kan blæse under, bliver det dyre at opvarme, du skal også have noget vindspærre under isoleringen, så ikke alt varmen blæses ud.

Du kan jo også lukke rundt med eternitplader, og så kun have nogle udluftninger.

Hvis du laver et randfundament, og et uisoleret betongulv, får du gratis jordvarme, undtagen i perioder med længere varende frost.


Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Mange tak for godt og brugbart svar.

Jeg vil helt sikkert overveje vindspærre under isoleringen. Jeg havde ikke overvejet eternitplader som sokkel, men går lige i tænkeboks omkring det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis