Elvandvarme vs piller - pris

Som nogen måske husker, havde jeg problemer med min varmtvands-manglende-prio af vvb. Henover sommeren har vi alene kørt med elvandvarmer og ikke haft varme på huset. Nu nærmer det sig så, at varmen til huset skal tændes igen.

Men det har været virkelig rart med elvandvarmen, som både i temperatur og mængde bare spiller max vs træpillerne. Nu, hvor træpiller koster 3500-4000kr pr ton, hvilket vel svarer til rundt regnet 1-1.25 kr pr kWh? Er det den måde jeg kan beregne, om det er same same om vi bruger træpiller eller strøm til at varme vandet med?

Hvis prisen er nærmest ens, går vi med strømmen. For jeg kan ikke selv opsætte en trevejsventil (og der er 40 kvm gulvvarmekreds før vvb som jeg ikke kan gøre noget ved), og før vvseren har sagt “regning”, har jeg betalt en del penge.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du et velfungerende pillefyr, burde du kunne lave 1 kwh til 75-80 øre, hvis kg. prisen på træpiller er 3,50 kr. 
Frank Chr. skrev den 30-08-2023 19:06:31

Har du et velfungerende pillefyr, burde du kunne lave 1 kwh til 75-80 øre, hvis kg. prisen på træpiller er 3,50 kr. 

 ja, så kan det vist dårligt betale sig ikke at gå med pillerne nu afgifterne er retur. 



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis