Algebehandling tag

Hej,

Jeg har en nilfisk højtrykrenser og vil høre om jeg kan selv algebhandle mit tag med denne? Hvilket middel skal jeg bruge til den lille dunk der medfølger med nilfisk?

Jeg fandt noget algemiddel hos bauhaus men tror ikke den skal blandes med vand. Kan jeg sætte min højtrykrenser til denne istedet for en vandhane?

Jeg forstår bare ikke hvad jeg skal købe og hvordan bruge en højtrykssrenser til at danne dette skumlag
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes to forskellige muligheder, en skumlanse (roof cleaner) som er en lang teleskobstang (Har selv haft en, men brød mig ikke om den, da det meste af de udsprøjtede endte i tagrenden, samt dosseringen var svær at styre, så den blev solgt igen)
Så er der en skumsprayer som sættes direkte på håndtaget, den har jeg ikke prøvet.

Men til begge kan du købe Nilfisk tagrens, ofte billig i jem og fix, samt Harald Nyborg, og det er et udmærket produkt.
Sidst blandede jeg vand og algemiddel, i en 25 liters dunk, og lod højtryksrenseren suge fra dunket, det virkede rimelig godt, det er jo det samme de proff gør, de har bare en større tank.
(en Nilfisk hobbyrenser, kan selv suge vandet til sig)





Vi prøver igen, i morgen --
Tak for god input. Hvilket middel vil man bruge til skumsprayer? Det er vel noget koncentrat? Fandt noget der skal blandes med 1:10 vand og gad vide om skumsprayer med højtryksrenser monteret til hanen vil give rigtige balance
tozo skrev den 28-08-2023 07:29:08

Tak for god input. Hvilket middel vil man bruge til skumsprayer? Det er vel noget koncentrat? Fandt noget der skal blandes med 1:10 vand og gad vide om skumsprayer med højtryksrenser monteret til hanen vil give rigtige balance

 Hvis du bruger et produkt fra Nilfisk, tænker jeg det passer. 

(men synes du den bruger for meget, kan du blande algemidelet op med vand.)

Jeg blandede det i en 25 liters dunk, og lod højtryksrenseren suge direkte derfra, så er man sikker på det er det rigtige blandingsforhold.

Kan du gå på dit tag, er en havesprøjte super god til algebehandling, man bruge en lidt stærkere blanding, da taget får et meget tyndt lag, og der løber næsten ingen ting i tagrenden, hvilket der gør ved de andre metoder.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis