Hjælp - nedbør, faskine, dokumentfejl (-falsk)

Til min skræk har jeg netop konstateret, at et af vores afløbsrør ikke er korrekt tilsluttet jfr tegninger/byggesagsarkiv og at præcis dét forhold er undtaget i ejerskifteforsikringen.

Afløbsrøret er måske/måske ikke tilsluttet en faskine i lerjord, som flyder over ved test (har testet alle nedløb. 3/4 går i regnvandskloak, den sidste flød over).

Der er blot et nedløbsrør ned i et kloakrør (~110mm orange), ingen rensebrønd i nærheden og intet i tegningerne. Tilbygningen, hvor afløbet hører til, er anmeldt til kommunen med “nedløb tilsluttes eksisterende regnvandsafledning”.

Jeg er grundlæggende i tvivl om, hvorvidt dette er et urgent-urgent problem, eller om jeg skal slå koldt vand i blodet, blokere afløbet så vandet tvinges over i den anden side (4-5m væk), hvor der er korrekt tilslutning?

Mandag skal jeg vel have fat i enten advokaten eller husforsikringen eller?

Der er noget træls opfugtning omkring nedløbet som nu giver virkelig god mening. Samtidigt er det imo ikke et enkelt gds arbejde eller for den sags skyld billigt, at grave 15 meters belægning op for at få tilsluttet dette nedløb til regnvandsbrønden.

Så alle gode, konstruktive og praktiske forslag modtages med taknemmelighed små 10 timer før de lovede 50 mm regn rammer os 🥹
Til min skræk har jeg netop konstateret, at et af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HrT skrev den 20-08-2023 08:13:38

ev elmand skrev den 19-08-2023 23:18:18

Du graver ned ca. 1 m uden for hvor nedløbs røret kommer. Så kan du se i hvilken retning røret går.
Det med den aktuelle nedbør kan du nok ikke redde her denne aften, men ellers kunne du havetaget nedløbsrøret af og erstatte den med en noget længere kloakrør så vandet ledes væk fra bygning. 

 Der er nok ingen vej udenom at grave. 

 Et kamera firma kan også spore rørene, det kan mange slamsugere også, de har en sonde i spuleslangen de kan spore.

Jeg skulle finde hvor mit regnvand fra en brønd gik ind på hovedrøret, jeg brugte et billigt fiske kamera, som jeg bandt på et rensebånd, det fungerede perfekt. sådan en type her LINK



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis