Isolere skur i træ?

Hejsa

Jeg har købt et hus hvortil der en carport og et skur. 

Jeg er løbet ind i det problem at mit skur på ingen måde er tæt og når det er kedeligt vejr virker det næsten som om det regner derinde så alt bliver vådt. Skuret har samme tag som carporten som er sådan et ud af metal. Skuret er åbent flere steder i både toppen og bunden så alt der hedder mus og rotter kan gå næsten lige ind hvilket også har været tilfældet, da jeg kan se i bunden hvor de har skubbet en masse jord op. 

Er der nogen måde hvorpå jeg kan isolere mit skur imod skadedyr og måske stoppe det fra at regne inde i skuret så alt mit værktøj bliver vådt? 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det med mus etc. bliver vist ikke let, efter sigende kan en mus passere et hul på 7-8 mm.
At holde regnbyger o.l. ude bør kunne lade sig gøre. Start med at finde ud af hvor/hvordan det kommer ind.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 18-08-2023 22:51:54

Det med mus etc. bliver vist ikke let, efter sigende kan en mus passere et hul på 7-8 mm.
At holde regnbyger o.l. ude bør kunne lade sig gøre. Start med at finde ud af hvor/hvordan det kommer ind.

Jamen vandet kommer som sådan ikke ind, jeg har stået inde i skruet mens det vælter ned og der kommer ikke vand ind, men tror næsten mere det er kondens, når man skifter fra varme til kulde og omvendt?

Ja, sådan et ståltag er perfekt til at danne kondens. Hvis du vil undgå det skal du enten udskifte til et andet tag, eller isolere nedenunder dette kræver dog RIGELIG ventilation.

Hele skuret er lavet så langt fra principperne om konstruktiv træbeskyttelse at du burde overveje om ikke løsningen var at rive tag, udhæng og beklædning af og starte forfra.
For at undgå rotter skal du starte med en tæt sokkelplade i eternit hele vejen rundt.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også