Støbe gulv direkte på jord.

Sagen er den at jeg har en gammel godsvogn stående i en ret fugtig baghave, ja det er faktisk næsten en mose.

Den skal sættes i stand, beklædes indvendigt og udvendige og bruges som værksted. Hertil vil jeg støbe et gulv der inkludere selve bundrammen af hele vognen, den er pt. Klodset op i alle fire hjørner, hvilket gør dette muligt. 

Det gøres for at skabe stabilitet og have én stor fast konstruktion der ikke synker så nemt i den bløde fugtige jord. Vognen var i forvejen sunket 30cm i den ene ende, da den har stået direkte på bundrammen uden, endda uden noget tværgående stål. Så jeg håber at dette kan undgåes ved at støbe den sammen med hele gulvet. Korrekt fundering til fast grund er udelukket pga. Pris. Da der tilsyneladende er flere meters våd mosejord/gytje. 

Kan jeg slippe for isolering/kapilærbrydende lag/stampet grus/sand, ved kun at bruge plastik folie direkte under mit beton gulv som forsvar imod opstigende fugt? Og derved spare noget gravearbejde og få glæde af jordvarme? Jeg kommer alligevel ikke uden om at jorden er blød, og tænker at 10cm grundigt armeret beton med en godsvogn støbt med i gulvet må kunne fungere som en stor pude der kan flyde lidt rundt på den bløde jord. 

Søger alle former for input til dette lidt specielle projekt. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis