Fundament til 31kvm frostfrit skur

Hej,

Først og fremmest, jeg ved godt det her ikke direkte er LDS, men jeg er nød til at få det på plads før jeg kan komme til at bygge skuret, som vi selv skal lave :) 

Jeg skal have lavet et 31kvm frostfrit skur, skuret laver jeg sammen med en ven der er tømrer men fundamentet vil  jeg ikke selv give mig i kast med.

Jeg har over en længere periode (indhentet forskellige tilbud alle på et rende fundament med 200mm isolering i gulvet. Priserne har varieret fra 72.000-120.000(!). I dag talte jeg så med et firma der meget gerne ville lave et rende fundament med isolering i, men hvis skuret reelt set 'bare' skulle være frostfrit og bruges til opbevaring, så ville han istedet anbefale at lave en beton plade på ~20-30cm med armerings jern og _uden_ isolering. Det ville have kunne lave til ca. halv pris af et rende fundament (så ca. 50.000).

Er det overkill med et isoleret fundament til et frostfrit skur der skal bruges til opbevaring, have møbler m.v.? 
Er der tilfældigvis nogle der kan anbefale et godt firma på vestsjælland? (Holbæk). 

Grundet lidt lang behandlingstid hos kommunen så har vi efterhånden været "igang" med det fundament her i over 1 år og det hænger jeg efterhånden lidt ud af halsen.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja uden isolering i gulvet, vil du få noget gratis jordvarme, men med længere tids frost, skal der lidt ekstra varme til.
Jeg har en garage der er lavet på den måde, der er 100 mm isolering i væge og loft, det er sjældent at der kommer minus grader der inde, og så er den dejlig kølig om sommeren.

Tilbuddet med en betonplade, er det med udgravning og etablering af en sandpude ?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 06-06-2023 14:53:41

Ja uden isolering i gulvet, vil du få noget gratis jordvarme, men med længere tids frost, skal der lidt ekstra varme til.
Jeg har en garage der er lavet på den måde, der er 100 mm isolering i væge og loft, det er sjældent at der kommer minus grader der inde, og så er den dejlig kølig om sommeren.

Tilbuddet med en betonplade, er det med udgravning og etablering af en sandpude ?

Okay, vildt at ingen af de firmaer vi har snakket med har nævnt det som en mulighed! 

I første omgang var det et estimat over telefonen, men det var ca. 30.000 til beton pladen og 15-20.000 til udgravning og sandpude.


Betonplade på 20-30 med armering. Du mener vel ikke at den skal være 20-30 cm tyk?
I et skur må 8-10 cm være rigeligt.
Soklen skal være isoleret.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis