Hjælp til gear på kuzuma hunter atv

Hej derude.
Jeg er kommet i besiddelse af en Kuzamu hunter 250cc. Jeg ved godt det er en Kina model og derfor spørger jeg herinde for synes ikke jeg kan finde noget som sådan om den.Den vil ikke i bakgear. Det ser ud til at kablet har været sprunget og at der hvor den skal være forbundet bagpå på en lille metalplade. Vi satte kablet på men det er som om den lille arm ikke står rigtig. Er der nogen som ved hvor man kan finde en manual eller andet så man kan se hvordan det er opbygget og er der nogen som har samme model hvor køber i så reservedele. Håber nogen vil hjælpe  
Mvh. Vivi
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Engine249cc, 4 Stroke, Single Cylinder, Water Cooled System
Ignition12V CDI
StartElectric with a set of keys
Transmission SystemFully Automatic With Reverse
SuspensionFront & Rear Hydraulic Sprint
BrakesFront Disc, Rear Disc
Size L x W x H60.5 x 33 x 37 Inch
Seat Height27 inches
Top Speed45 - 55 speed limiter installed
Weight265 lbs
Max Power17.7 HP / 8500 RPM
Tires
  • Front: 19 x 7 x 8
  • Rear: 19 x 10 x 8
Other55 watt headlight, speed limiter & horn
Hejsa - Ift. til ovenstående må der være et mekanisk skift ml. frem og bak, resten er automatisk/variabelt. Kan du ikke poste et foto af gear arm og kabel, som du mener er problemet.

 

Hej. Jeg vil prøve at forklare. Min ATV er med manuel 5 frem og så er der et håndtag på højre side man skal trække op og dreje til siden. kablet er ikke på den arm den skal på virke da den bare er bundet op med en strips. men vi synes armen står forkert og det vi gerne vil finde ud af og have hjælp til er om den gør det og hvis ja, kan man så bare deje armen eller er det nogel tandhjul inde i bagtøjet eller hvad det nu hedder man skal justere. Håber du kan give et bud ud fra billedet. Mvh. Vivi
Ok - lad os antage, at dit bakgear ligger længst bagud på skifterarm. Dvs. flg. skifte kulisse - bag/frigear/1,2,3,4 og 5. Prøv følgende: løsn skifterarm fra akslen der går ned i gearkasse, drej den lidt frem og væk fra rørbøjle med strip, så du får mere bevægelse. Stram igen. Nu skal du pejle baggear, ved at dreje armen manuelt. Klods ATV lidt op, så baghjulene er løftet over jorden. Afmonter trækkæden fra motor også. Nu kan du nemt pejle dig ind på systemet, ved at dreje kædehjulet manuelt, og observere hvilke vej baghjulene kører.
Obs - måske er systemet anderledes ( som en motorcykel ), så gælder der andre regler, og måske en adskillelse af gearkasse.  

 

Tak for svar. håber vi kan finde ud af det.
Vi har sådan en model stå så jeg kan li tag et billede af det i morgen for skal selv til og rode med dattes kuzuma hunter 250cc da vi kun kan finde 3 gerea og bakgear på hende så tro den skal en ny kobling kabel eller fin justere 
Annonce
Hej Michal45
Bak gear bliver koblet til baktøjet. vi tror den har smadret noget så den ikke kan koble til da vi ikke kan få den til at gribe fat. så nu har vi sat en strib på og så må jeg skubbe den når den skal bakke. de andre gear 1-5 virker fint men jeg ville gerne finde et billede eller andet så man kunne se hvordan det var sat sammen så hvis det er det du skal makke med så tag endelig nogle, 
Hej hvis der er nogen her inde der har en kuzuma gunter 250 som er defekt og vil sælge den så skriv til mig 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis