Nyt fundament op mod gammelt fundament

Hej alle LDS'ere,

Jeg står overfor at skulle støbe et nyt fundament vinkelret op mod et gammelt fundament. Renden er gravet, og jeg har renset det gamle fundament af der, hvor renden støder ind mod det. 

Planen er, at jeg indlimer 8 stk. ø10 L-formede armeringsjern (duplex - super rustfri!) i det gamle fumdament, således at L-enden vender ud i renden og bliver støbt ind i det nye fundament.

Spørgsmål til jer:
- Er det, jeg har planlagt, mon nok til at holde det nye og det gamle fundament sammen?
- Hvis ikke; vil det så være en god plan at smøre fliseklæber på det gamle fundament?
- Eller måske en anden løsning?

Jeg ved godt, at hvis jeg kun kører med mine armeringsjern og intet andet, så vil de to fundamenter aldrig komme til at hænge sammen vandtæt, men jeg tænker, at det gør vel heller ikke noget, så længe de hænger "mekanisk" sammen via de 8 stk. armeringsjern.

På forhånd tak for jeres kompetente svar :-)

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lave 8 huller som du selv beskriver. Så bukke 4 stk armerings jern rundt så de er som et U og lime begge ender ind i hvert sit hul. 
Det vil ikke skade at bruge fliselim også. 
Hvis det nye fundament synker anderledes end det gamle så tror jeg  der kommer revner uanset hvad du gør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I 1996 lavede jeg en tilbygning, jeg borede 12 mm armeringsjern ind i den gamle sokkel, og satte dem fast med klæbemørtel/ankermasse, der er kommen en lille revne hvor soklerne er pudset sammen, murstenene der støder sammen er der lavet el lodret gummifuge, så her er intet at se, der er ingen andre revner i soklen..
(jeg højtryksrensede den gamle sokkel først, og kostede en cement /sand vælling på.)

Vi prøver igen, i morgen --

ev elmand  og je_ns >> Tak for jeres gode svar! 

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis