Hvordan fikser man revet tapet på badeværelsesloft?

Jeg vil undgå at skifte lofttapet. Tænker hvordan kan jeg ellers fikse det nemmest.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at det er tapet? Jeg synes det ligner et gammelt pudset loft som har fået flere forskellige lag af forskellig maling. til sidst kan det første lag ikke bære mere. Hvis resten holder så kan du spartle og pletmale.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 16-01-2021 09:07:42

Er du sikker på at det er tapet? Jeg synes det ligner et gammelt pudset loft som har fået flere forskellige lag af forskellig maling. til sidst kan det første lag ikke bære mere.
Det er tapet med en eller flere lag malling. Det holder godt, men den del var meget sjasket med tapet, malling og silikonefugemasse. Også havde mistanke om skimmel, men viste sig at være ren og tør.

Derfor har fjernet en del, som måske ikke vare den bedste ide. Men er allerede gjort.

På grund af covid jeg kan ikke gå i butik og spørge efter en passende spartelmasse og online er et væld af valg. Hvilke skal jeg bruger? Løftet er i fugtig zone, men ikke vådzone. Derfor læser at en almindelig spartelmasse er godt nok. Fordi jeg har mange skruehuller at fylde i andre værelse, tænker kunne jeg ikke bruger f.eks. Flugger Easy Filler, som er i forvejen hvid og velegnet til vådrum? Kunne måske undgå maling.
Til sidst, skal det fuges med akrylfuge? Den sidste billede vise at der er sandsynligvis akrylfuge - stenhård og hvid. Har bemærket at nogle stedet er revet og næsten ved at falde ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også