Nyt facadedørs parti

Hej,
Vi står foran at skulle udskifte vinduer og en hoveddør men jeg er blevet i tvivl om, hvordan jeg gør med facadedøren
Vi har tidligere bestilt en anden dør hos sparvinduer.dk og har været meget tilfreds med kvaliteten. Den nye hoveddør består dog både af facadedør og et glasparti ved siden af (se billede). Vi vil gerne benytte sparvinduer igen for at sikre den samme udvendige sorte ral farve, men de tilbyder ikke træ alu pladedøre, som vi ønsker. Man kan derfor kun få det i træ. Mit første spørgsmål er, om det vil blive en meget tydelig forskel fra facedøren og så til de øvrige vinduer på den side af huset?
Alternativ har jeg fundet pladedøren i træ alu hos et andet firma, men her skal man købe glasparti og pladedør for sig. Her er spørgsmålet så, hvordan jeg montere disse sammen korrekt?

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Rasmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg glemte helt at tilføje billedet. Det kommer her. 
Forstår ikke hvorfor kun vil benytte spær vinduer p.g.a. ral farve... en el farve er en kode som alle farveproducenter kan lave nøjagtig ens ud fra koden. F.eks ral 7010 er den samme hvad enten den kommer fra spar vinduer, velfac rationel eller 99999 andre producenter den bedste er altid at løbe ramme og dør samme sted så er man sikker på at hængsler og tørklæde passer perfekt sammen
Grunden til at vi vil benytte spar vinduer er, at vi i forvejen har en dør derfra som har den sorte ral farve og vi samtidig tænker at alle øvrige vinduer skal købes der, så det ikke bliver 2 forskellige ral farver. 
Jeg kan godt forstå at du gerne vil holde dig til een leverandør. En ting er farven - en anden ting er designet som vil være forskelligt ved forskellige producenter.
I dit tilfælde ville jeg ikke være bekymret for at sætte en ren trædør samt evt renttræ vindue i.
Dit dørparti er trukket så langt tilbage fra facaden at dels er det ikke så direkte sammenlignelig (synlig) som facade vinduerne og for vedligehold er dørpartiet også meget beskyttet mod vejrlig.
Som jeg ser det er der derfor heller ingen vedligeholdelses problemer med at have en ren trædør kontra træ/alu vinduer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis