Defekt stophane

Jeg har sådan en stophane foran vandtilførslen til mit WC, men den lukker ikke for vandet når jeg drejer på den, men det er ikke fordi knappen er løs da den stadig kun kan dreje 90 grader.
Er der noget jeg bør prøve for at lave den? Så vidt jeg kan forstå må man ikke selv udskifte den, men er det besværligt?
Og er der et problem i jeg selv sætter en ekstra kuglehane/ballofix på afgangssiden, altså mellem den og slangen, så jeg har mulighed for at lukke for vandet 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke den stophane du har, men enten er det en skydeventil, eller en kugleventil, er det en kugleventil så skal den kun drejes 90 grader for at lukke, så det kunne godt passe med at håndtaget er løst. Hvis du kan afmontere håndtaget så kan du måske dreje den med en nøgle eller en tang, hvis den er kalket til så løsner du den ved at åbne og lukke et par gange. Men i øvrigt ser jeg ikke noget galt i at montere en ekstra ballofix mellem slangen og ventilen da den jo ikke er utæt, og hvis der er afløb i gulvet, så kan det jo ikke gå helt galt.
Hvordan tager jeg håndtaget af? Altså bare selve den ting der kan dreje? Skal den bare hives lige af eller skal den løsnes inden?
Hvis der ikke er en skrue, der holder den fast, skal du bare trække håndtaget af.

fase
I tilfælde af at andre skulle finde denne tråd senere, så var det selve drejeknappen hvor noget var knækket, den kunne bare hives tilbage og af. Vandet lukkede fint da jeg drejede med en tang. Tak for svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis