Terrændæk i stedet for krybekælder i gammelt hus fra 1917

Hej

Jeg er ved at planlægge at få nedlagt krybekælderen og etableret terrændæk i stedet, i vores hus fra 1917.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i med jeres erfaring kan hjælpe med:

  1. En idé om en realistisk tidsplan (for amatøren hhv. den erfarne håndværker) fra start til slut, for et let terrændæk:
    1. Gulvet brydes op
    2. Underlag afrettes med sand
    3. Isolering med det der følger
    4. Gulvvarme
    5. Plankegulv
Er det en opgave man med ildhu selv kan gå til? Rummene er relativt små (samlet 40-45 m2) og vi har hænderne fint skruet på.

Er der nogen der kender professionelle håndværkere der har erfaring lette terrændæk og gider udføre sådan en opgave?

Vh Jonas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er noget man sagtens kan gøre selv hvis man har gå på mode og hænderne skruet rigtigt på. Hvis du vælger et støbt gulv ville jeg dog overveje at få en erfaren betonmand/kvinde til at lægge betonen ud, han kan på meget kort tid lave et stort set plant gulv, det er noget man godt kan fedte en del med hvis man ikke har prøvet det før. Pengene du bruger til at få udlagt gulvet kan du nemt komme til at bruge på flydespartel hvis du gør det selv og ikke har prøvet det før.
Der er dog en del der taler for at lave et let gulv i spånplader, fordele og ulemper har været diskuteret indgående i dette forum.
Hej
Vi er næsten færdig med præcist dit projekt.
Har gjort det hele selv, for første gang :)
Og som perhans skriver, når vi skal have lavet resten af huset bliver det med prof flydebeton fra bil. Og nok også en minigraver.
Og så undersøg lige det med plankegulvet. Det kan godt være lidt tricky mht til støbt gulv uden strøer og gulvvarme hvis det fx skal være svævende.
God kamp!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den løsning skovsgård nævner er terrændæk uden beton. Så der skal ikke støbes. 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 16-01-2021 11:14:31

Den løsning skovsgård nævner er terrændæk uden beton. Så der skal ikke støbes. 

 Præcis

Hej Skovsgaard

Hvad endte du med?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også