Microcement spartle ramme?

Hej Ldsere.
Jeg skal spartle Microcement på badeværelse.
Rammen er så slidt, at jeg tænker at spartle over den og erstatte risten. Alternativt er vel metal spray af ramme?
Nogle der har prøvet at arbejde med microcement og har en ide om hvad der er bedst.
Tænker den skal grundes godt umiddelbart. 
Mvh 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at lægge et billede ind af dit afløb.
Umiddelbart risikerer du at cementen revner over fugen rundt om rammen, og at vedhæftning på rammen ikke holder i længden. 

Elektronikteknikeren
Jeg tror heller ikke det er nogen god idé.

Jeg ville hellere forsøge at give rammen et lag maling. Du kunne male risten i samme farve med en spray eller malerpistol
Ville kraftigt overveje noget til udendørsbrug fx hammerite  

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her


Det er dette afløb håber det kan ses. Tak for svarene 
Plejer man ikke skulle have et kursus for at kunne købe og anvende microcement??
Jeg vil nok hugge rammen op og sætte en ny i med fliselim.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det er er nok en god ide, men næppe et krav.
Jeg tænkte egentligt også på at hugge i rammen/op også etablere nye vådrum sikring på klinker før påsmøring, men jeg var blevet noget usikker på om man må det som uautoriseret eller det er en afløbsændring? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du må gerne lave vådrumssikring selv, men hvis der allerede er en fungerende membran er det risikabelt at lave endnu én, da man kan lukke en masse fugt inde.

Krads silicone fugen op rundt om rammen, det er ganske let. Køb en tilsvarende i nærmeste byggemarked/click and collect.
Risten og rammen kommer som et samlet set, så du skal blot måle din nuværende ramme.

Du limer den nye ramme i med en vandfast montaglim på undersiden.
Lad fugen stå åben, så mikrocementen kan gå ned om flisen, lad den hærde, og læg ny silicone fuge mellem ny ramme og den nye microcementoverflade.

Elektronikteknikeren
Tusind tak for svar Gregers. Det lyder som en oplagt mulighed.
Det ene afløbs rist er resten sat i beton, som end ik har fliser. Det andet har ik silicon fuge men noget hårdere alm fuge vil jeg tro?.

Jeg overvejer faktisk klinker nu, man kan skifte rist og ramme uden vvser. Hmh
Nu har du måske allerede lavet dit bad, så det kan være at mit besyv er ligegyldigt :)
Jeg havde de grimmeste fliser på mit bad og jeg købte produkterne hos urban-hald.dk - de har mange fine videoer, af hvordan laver overgange pænt ned til afløb.
Kan man ikke gøre rammen ren og så købe ny rist?, så jeg lagde microcement i vådzonen og pudsede resten af fliserne op i Skalflex multipuds, som derefter blev malet med en vådrumsmaling. Det fungere super :)

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også