Etablering af udsugning/ventilation

Hej, Vi står som førstegangskøbere af et hus, og i den forbindelse har vi været ude og kigge på et hus. Der var hverken emhætte i køkkenet, eller udsugning/ventilation på badeværelset. Er der nogle som har en ide om hvad det vil koste at etablere? Både køkken og badeværelse ligger ud til en ydremure, så man skal vel have lavet et hul i væggen, som kan fungere som ventilationskanal. Det er nok ikke et projekt jeg tør kaste mig ud i selv, så hvis nogle har en ide om hvad det vil koste at få etableret af en håndværker vil det være meget værdsat. Med venlig hilsen Kristoffer - kommende boligejer.

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bump

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

Der skal mere til, end blot et hul i væggen. Du skal have el til motoren i emfanget og ventilatoren i badeværelse. Altså to håndværkere.
med et stor kopbor kan man gå gennem væggen HVIS der ikke ligger kabler i væggen (hvad er de lavet af)?
elektriker er ikke til at svare på. Skal der nymonterede og trækkes kabler? Osv
overvej kraftigt, at få udblæs fra emfang ud gennem taget. Får en smule mere, får i en ekstern udluftning. Dvs med motoren på loftet, så det er så støjsvagt som muligt.
i badet vil jeg råde til en termostatstyret udsugning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis