Fald i bruse område

Hej,

Jeg  er nu nået til at skulle lave et fald i badeværelses gulvet. Nogen ideer til den bedste måde at gøre det. Det skal ihvertfald være et kuvert fald. Men er det lettere at lave med 30x30 fliser I stedet for 30x60? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg hår ud fra at du har lavet faldet i selve gulvopbygning så det er bare at lægge fliser på. Vådrumsmembran m.m. skal jo helst være klar når du er nået så langt op på gulvrist.  
Kuvertfald betyder at du har forberedt fald fra hjørner af gulvrist og ud til et eller andet sted i bruseniche f.eks. ud til hjørner. Det ses som et par striber bag ved risten men foran er det ikke tydelig.
Så skal alle fliser skæres, hvor bukket er både ved 30 x30 og 30 x 60 fliser. Der skal så helst fremkomme en skrå fuge på samme bredde som øvrige fuger.  
Det er en af årsagerne til at man ofte vælger linje afløb når man bruger så store fliser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Står måske med en lignende udfordring, hvis vi ikke vi får plads til linjeafløb.

Der har min murerkontakt sagt at selv 30x30 er en træls ting med kuvertfald. Han rådede til 5x5cm på net som i udseende passer til de 30x60 der skal ligge på resten af gulvet. Hvis ikke vi kunne lide 5x5 på net, så skulle vi max gå med 20x20.

Er du låst på flisestørrelse for det er som ev elmand siger - der kommer skrå fuger?

Jeg ved desværre ikke, hvad det ender med hos mig endnu, da der først skal bankes op før jeg ved om jeg kan få linjeafløb.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis