Glat væg efter fliser. What to do?

Hej alle

Min mand og jeg er ved at renovere og genbruge noget af vores gamle køkken. I den forbindelse har vi taget de gamle overskabe ned og banket fliserne ned. Vi vil gerne have forholdsvis glatte vægge, men vi er i tvivl om den bedste fremgangsmetode. Noget af væggen er nemlig ret hårdt ramt (der hvor fliserne har siddet), så vi tænker, at sandspartel måske ikke kan klare det.
Hvordan ville I gribe det an? Vi har talt om at give det multipuds først for at lukke de grove steder og så derefter sandspartle. Man kan man kombinere to ting på den måde?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens spartle ovenpå puds. Når du allerede har fjernet fliserne er multipuds altså overkill. Jeg ville prøve med et lag filtse/vandskuringsmørtel. Også spartel for at udjævne forskelle

Men du kan også komme langt ned ren spartel. Start med et lag grov spartel der hvor fliserne har siddet også medium henover 

Ask
Billedet ligner du har fliseklæber siddende endnu, og det er dé det rager ud. I givet fald, så igang med at få det banket af også, og når du så har samme højde som det der er glat pudset, eller dybere, så kan du gå igang med at spartle op med først en grov spartel masse, måske af 2 omgange, og herefter spartle efter med en medium. Husk at grov-slibe imellem, så du fjerner eventuelle forhøjninger af spartelmasse.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også