Kloakrenser længde

Hej
Jeg har en nilfisk c120 7-6 højtryksrenser og vil have en kloakrenserslange til den. De fleste forhandler 15 meter til billig pris og enkelte på 8 meter til meget dyrere pris. Men jeg er i tvivl om 120 bar er nok til at give et ordenligt tryk til rensning af 110mm kloakrør eller er jeg bedre tjent med en på 8 meter?
Hvad er jeres erfaring?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
længden på slangen har intet at sige
problemet med hobbyrensere med så tynd en slange hvis rørene er hårdt stoppet , er at de ikke kan give vandmængde nok til at rense alt ud
Jeg har den på 15m. der sidder sådan en lille fjeder i enden som vibrerer. Vi har særligt et afløb fra køkkenvasken som er et problem. Hvis det er meget stoppet inden jeg får taget mig sammen så køre jeg bare frem til den stopper og så tilbage stadig med tryk på. Så kan man tage en 1/2- 1m ad gangen. Jeg synes den er super og har  endnu ikke oplevet ikke at kunne komme igennem  endnu ikke   Har kun brugt den i 110mm rør.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har en slange på 15 meter og der skal nogen gange arbejdes lidt, før det virker.

Træd ikke på mine ledninger :o)
For et par år siden, hvor kloaken til køkkenvasken stoppede, hvilket den nu er begyndt at gøre igen, da tog jeg en haveslange og satte prop i enden og smeltede huller i enden. Jeg havde ikke højtryksrenser. Det fungerede men forbandet besværligt at få den bløde slange forbi knækket i afløbet. Satte den på vandhanen i køkkenet for fuld tryk og godt varmt vand. Altså håber denne slange er bedre og har mere tryk. Højtryksrenseren kan dog kun klare op til 40 grader ifølge nilfisk, så trykket skal være kraftigere for at løsne fedt og snavs. Håber også denne slange kan komme gennem vandlåsen i toilettet, for det truer også med at stoppe.
Kan iøvrigt ikke se hvorfor 8 meter skal være 3-4 gange dyrere end en på 15 meter, underligt.

 

Måske den på 8 meter er af bedre kvalitet?
Den på 15 meter har HN til kr 158.
Er det helt galt med toilettet, kan du alt efter type, nemt skrue det af, så er det nemt at rense.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Og bare for at gøre jobbet nemmere for dig selv, er det en stor fordel du gør det fra "bagsiden", altså der hvor vandet skal løbe hen, frem for at angribe fra hus-siden, da du i værste fald, bare flytter proppen en anelse længere ud, og så er du lige vidt, men måske mere effektivt lukket, resulterende i vandet ikke kan løbe væk med skidtet du får løsnet.

 

Efter otte meter er der noget der ligner en rensebrønd. Et dæksel men ingen dybde. Fem meter længere ude er så en rensebrønd hvor også vandet fra toilet og bad føres ud. Så der skulle være mulighed for at fange en klump.

 

Normalt spules kloaken modstrøms, altså sådan at proppen spules ud.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis