Rørisolering

Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er ? Det er et varmerør under kærestens køkkenvask 
Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som du kan sige det ktm. Vi kan gøre hinanden følgeskab med hensyn til bortskaffelse, når den tid kommer. Jeg har også begået den dødssynd at skære tagplader med asbest med en vinkelsliber.

fase
Det er vi rigtig mange der har gjort. Senest sidste år hvor der skulle 12 nye tagvinduer i et hus hvor jeg har "hovedentreprisen" Her var der tømmer firma for at hjælpe med selve montering et par dage.
"Vi må jo ikke skære i de tagplader"
Nej det forstår jeg men så gør jeg det. DER ER IKKE NOGET AT VÆRE SÅ NERVØS FOR.
Men det er tilsyneladende lige gyldig hvad der skrives her, for du har taget stilling. 
Du har taget lidt psykisk  skade ( overdreven skræk ) både af tagplader og nu dette.
Og ja måske kommer der et indlæg fra en som maler fanden på væggen og så er du tilbage igen i din overdrevne skræk tilstand.
Der er en kræftform som man tilskriver asbest påvirkning nemlig lungehinde kræft.
Her et lille klip fra kræftens bekæmpelse"
Lungehindekræft er en sjælden sygdom med cirka 120 nye tilfælde om året i Danmark.
Der er asbest i en stor  part af de tagplader, fliselim, m.m.  der sidder rundt omkring, Der er mange håndværkere igennem årene som har arbejdet med det uden at blive syge. ( så en lille fåtal der bliver syge)  Så hvis den lille påvirkning skulle skade dig, så ville der måske være 120.000 eller 1,2 mill. nye sygdomstilfælde hvert år.  Så sæt lige dit liv lidt i perspektiv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har fundet brun asbest øverst på røret som er lidt blottet men nok til at man kan se det er der
Du forholder dig ikke til andre indlæg! ! Og du kan ikke vide om det er asbest. Slut herfra det kører lidt i ring.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
"Hvis man har opholdt sig i lokaler med forurening fra asbestholdige materialer, uden at man selv har håndteret asbest, vurderes risikoen for ubetydelig."

Kilde:  https://www.bispebjerghospital.dk/afdelinger-og-klinikker/arbejds-og-miljoemedicinsk-afdeling/for-sundhedsfaglige/Sider/asbest-og-helbredsundersoegelser.aspx
Annonce
Lisse74 skrev den 10-01-2021 11:30:54

Jeg har fundet brun asbest øverst på røret som er lidt blottet men nok til at man kan se det er der

Og???

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Ja jeg ved godt at asbest støv ikke bare hopper ind i munden på en men man hører om feks et par lærere på skoler har fået kræft af at være i lokale med uintakte vægplader og denne brune asbest er endnu farligere end hvid
Det er sørme ikke igennem munden, at du har fået denne grusomme kræftlidelse. Den får du ved at indhalere den i lungerne.
Som du måske husker fra engang i 60erne, var der en meget klog læge, der havde fundet ud af, og forklarede på det Kongelig danske Fjernsyn, at bare man fik 1 fiber asbest, så var man dødsens, nærmest på stedet. Jeg så udsendelsen og husker den endnu tydeligt. Jeg skyndte mig at gøre klar til at krepere, idet jeg i de selvsamme dage var, som ganske spædt barn i gang med at hjælpe til med at lægge tag på min faders gård (BØRNEARBEJDE!!!!!). Jeg vågnede dog igen næste morgen og fortsatte så med skole og BØRNEARBEJDET. Nu er jeg så på vej til 75 uden at have været død endnu. Men det kan jo komme?


Med venlig hilsen
ktm

 

Brun asbest er farligere 
Det skal jo lissom gennem munden først for at komme til lungerne 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også