Udskiftning af sikkerhedsventil

Hejsa.
Vores ventil er konstant utæt. Den drypper hvad der svarer til en til to spande vand i døgnet. Og det er uanset om vandet i huset varmes op eller ej. Har prøvet at rense den osv...men det har ikke hjulpet. Derfor skal jeg have en ny.
Der er det så jeg kommer lidt i tvivl. Min VVS spørg mig i telefonen "hvad er det for et type?". Altså størrelse og bar tryk.
Så vidt jeg kan se er det 10 bar. Og ved tykkelse synes jeg der står 1". Kan det passe?. Når jeg lidt løsligt måler røret så er det lidt over 3 cm tykt. Så det passer vel meget godt. Men da jeg så blev lidt nysgerrig og gik på nettet, så kunne jeg kun finde dem i størrelse 1/2 og 3/4. Og så blev jeg jo i tvivl.
Har prøvet at tage nogle billeder af den. Håber nogle af jer kan hjælpe. Evt linke til hvor sådanne nogle kan købes. For jeg kan ikke finde dem. Men det er jo nok bare mig :)
Hejsa. Vores ventil er konstant utæt. Den drypper... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok.
Så er det vel bare sådan en her der skal på
LINK ? Eller hvad?
Men mon ikke han selv har nogle af dem? Eller kan bestille dem hjem billigere end jeg selv kan. Ved selvfølgelig ikke her under Corona om det betyder noget for Engros levering.
ev elmand skrev den 03-01-2021 00:26:10

Desværre er jeg ret sikker på at han ikke kan købe den billigere end du selv kan. Net handel virker perfekt også under de nuværende restriktioner.

 Ok.

Så kan jeg vel lige så godt købe den hjem. Så skal jeg ikke vente på han gør det.
Men så skal jeg lige være sikker. Er det fint med den jeg linker til oven over ?
Ja en af de 10 - 12 stykker i tabellen er ok. Hvis du skal være sikker på størrelse, så skal du måle yder diameter på rør der går ind i T stykket og sammenligne med tabel i tidligere indslag.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er nok en god idé at måle...
Nu kiggede jeg på billede #1 og din kuglehane er DN20 svarende til 3/4” som Søren O. også skrev var størrelsen på tilslutningerne på dit fyr ... Og dimensionerne på rørene er umiddelbart den samme, ingen reduktioner, så det tee der sidder må også være 3/4”.
Men ellers skulle det ikke være noget problem for din VVS’er at få en ny sikkerhedsventil på, hvis bare han har lidt gængse stumper i bilen.

 

Rørforbindelse mellem varmtvandsbeholder og sikkerhedsventil og afløb fra sikkerhedsventil skal mindst være 3/4” for at følge gældende regler. Du skal vælge en 3/4” sikkerhedsventil.
T-stykket med aftapningshanen - er det ikke med mindre “udgang” til aftapningshanen?

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis