Opvaskemaskine vil ikke tømme vandet

For 11 måneder siden købte vi en 3 måneder gammel brugt opvaskemaskine, som hidtil har fungeret upåklageligt. Men i dag kom den med en fejlkode F2, som i følge manualen betyder for høj vandstand, altså at den ikke kan komme af med vandet. Da jeg åbnede den, var der også masser af vand i bunden. Jeg drænede den med kop og balje og tog sien og filteret op, men der var ikke specielt meget skidt dernede nogen steder.

Jeg har haft afløbsslangen af i begge ender, og den ser ikke ud til at være stoppet. Den stopper vel ikke til på midten?
Så prøvede jeg at sætte den til igen og køre et kort program, men det gav fejlkode F5, som betyder at den ikke tager nok vand ind. Er det ikke bare fordi at den ikke kan tømmes før den tager vand ind at den siger det, eller kan fejlen (også) være på tilløbsslangen? Jeg har tjekket filteret ved aquastop, og det ser fint ud.

Hvis det ikke er bundfilteret og heller ikke er afløbsslangen, er det så afløbspumpen der er stået af? Maskinen er jo ikke meget mere end et år gammel, skulle sådan en pumpe ikke holde noget længere, selvom maskinen bliver brugt flittigt?
Kan man på nogen måde se på en afløbspumpe om den er defekt?

Det er en Point PD6013, hvis det gør nogen forskel.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu tager den vand ind. Havde simpelthen ikke fået åbnet rigtigt for vandet igen efter jeg rensede filteret ved aquastop 🤦🏻‍♂️
Ja, det ser det ud til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis