Arbejdsbord

Hej

Jeg skal til at save nogle troldtekt plader, og savner i den forbindelse et arbejdsbord, der kan støtte pladen 4 steder, så den kan saves midt over uden at falde ned.

Det vil jo også være et bord, der kan benyttes til andre store opgaver, hvor man ikke lige har 4 hænder til, at holde og støtte.

jeg har kigge lidt rundt på nettet, men har ikke lige kunnet finde noget....det er til hobby brug og behøver derfor ikke at koste flere tusinde.
'
nogel gode ideér.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb 4 arbejdsbukke i jem og fix eller Harald Nyborg.
4 lægter over 2 bukke , skru den evt fast
så er der støtte på begge sider , samt luft til savklingen under
Til sådan noget bruger jeg altid min trailer + nogle lægtestumper så jeg ikke skære ned i siderne.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Køb et sæt af disse bukke, de er rigtig gode (kan med garant findes billigere). De har hakker i hver side, hvori der kan lægges almindelige lægter, og så har du et fint arbejdsbord.
brugte samme system, da jeg monterede Troldtekt i vores hus.

https://www.stark.dk/stanley-sammenklappelig-junior-savbuk-12-6-cm-58-1-cm-81-8-cm?id=2640-1805187


Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Jeg bruger disse og smider lægter på tværs hvis det er plader mm der skal skæres.

https://www.stark.dk/stanley-fold-ud-savbuk-2-pak-12-5-cm-75-8-cm-101-7-cm?id=2640-1506454
Der er mange tilfælde hvor man ikke lige kan finde nøjagtig det man søger. Så må man jo tænke lidt kreativt. Og i en sag som denne er det nok også det billigste.
Find to bukke som er rimeligt stabile. Findes rundt omkring fra 50kr og opefter. Køb en håndfuld lægger i j&f, udvælge de mest lige. Sæt to lægger på bukkene "på langs" og nogle korte stumper fordelt på tværs. Indstil rundsaven så den kun lige netop når igennem Troldtekten. I praksis nok ca 27mm. Så kan lægtestumperne holde meget længe inden de er så ødelagte at de ikke kan bruges.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

RIDGID laver et fint lille arbejdsbord, pladen måler 1000 X 625 mm
Der er en stålkant rundt, men man kunne jo ligge et par brædder, eller en spånplade, så man ikke saver i jernet, ved ikke med stabiliteten hvis jernkanten fjernes?
Dejligt stabilt bord som nemt kan klappes sammen..
Ved ikke om de findes billigere men her til kr 1003 kr incl moms Link


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg bruger ofte 2-4 Stanley bukke, denne model har hak til lægter og er super nem at flytte og opbevare: https://www.stark.dk/stanley-fatmax-metal-savbuk?id=2640-1865444
Hvis det er meget bredt materiale sætter jeg dem op lidt forskudt sidelæns og med 3-4 lægter i brug og saver så ned i lægten. Derved er pladerne altid fuldt understøttede.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis