Nedløbsrør i hus larmer

Jeg har et hus med fladt tag, hvor der er nedløbsrør igennem huset og ned til kloaken i kælderen. Ifbm. vvs arbejdet til et nyt badeværelse, fik vi skåret de gamle støbejernsrør til og påsat nogle nye rør. Resultatet er dog nu, at vi næsten ikke kan være i rummet for larm, når det regner. Det larmer helt ustyrligt. Hvordan kan vi få lavet en løsning, som ikke larmer? Se gerne film og billeder.



Mvh
Jacob
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er dit vand der falder oppe fra taget og ned i bunden af røret. Du kan evt. prøve med en kæde inde i røret som vandet kan løbe ned ad. Hvis udseendet ikke er vigtigt, kan du også få rørene til at stå lidt skrå, så vandet løber langs siderne. Ellers er det som nævnt, en kasse omkring

 

Går ud fra at det er det bagerste rør der er nedløbsrøret. Jeg forstår ikke hvorfor der er brugt en centrisk reduktion vandret. Det vil også give “plaskeri”.
Det vil også være muligt at lyddæmpe med tunge gummiplader (“blyplader”) som klæbes omkring røret. 

Søren O
Du kan få lyddæmpende afløbsrør https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak/aflob/lyddaempet-aflob.
Mbs skrev den 31-12-2020 11:02:26

Du kan få lyddæmpende afløbsrør https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak/aflob/lyddaempet-aflob.

 Lyder smart. Kan man "bare" udskifte den del af rørene, som er i kælderen? Den del af røret der går fra taget og ned til loftet i kælderen er støbejern, og den del der er i kælderen er plast.  

Annonce
Søren O skrev den 31-12-2020 08:47:34

Går ud fra at det er det bagerste rør der er nedløbsrøret. Jeg forstår ikke hvorfor der er brugt en centrisk reduktion vandret. Det vil også give “plaskeri”.
Det vil også være muligt at lyddæmpe med tunge gummiplader (“blyplader”) som klæbes omkring røret. 

 Hej Søren,

Tak for dit svar!


Jeg tror at den centisk reduktion vandret er til udluftning og det andet rør (det til venstre) er nedløbet.

Vil du ikke sende et link til de "blyplader", så jeg kan se hvad der er for nogle?



Ja, men det er nok alt plastrøret i kælderen der skal udskiftes, tror ikke det lyddæmpende og det almindelige afløbsrør du har nu passer sammen. Hvis det kun er en udluftning du har til højre og du alligevel skal lave det om ville jeg nok sætte grenrøret helt oppe under det gamle støbejernsrør og så bruge 2 stk 45° bøjninger i bunden i stedet for. Det forestiller jeg mig i hvert fald det vil give mindre plask. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis