Må man selv sløjfe stikkontakt?

Hej
Jeg vil gerne have fjernet en tangent til at tænde lys i stuen og samlet ledningerne i en krone/samlemuffe, så der er konstant strøm til. Dette skyldes overgang til Philips Hue, hvor jeg gerne vil undgå at ungerne slukker for lyset samtidig med, at jeg ikke gider have både den gamle og nye knapper til tænd og sluk.
Må man godt selv udføre dette arbejde? Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget om det på på sikkerhedsstyrelsens hjemmeside. Det grænser til at ændre på den faste installation, men jeg er i tvivl? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det behøver du ikke være i tvivl om. Det er ændring af den faste installation. Du løser problemet meget nemt. Flyt fasen over i den klemme, hvor tændledningen er monteret. Så er der konstant fase på tændledningen, og lyset kan ikke slukkes på afbryderen.

fase
S. Fabrin skrev den 30-12-2020 14:41:30

 Flyt fasen over i den klemme, hvor tændledningen er monteret. Så er der konstant fase på tændledningen, og lyset kan ikke slukkes på afbryderen.

 Eller flyt tændledningen over i klemmen hvor fasen er monteret     

Undskyld Fabrin,  kunne ikke lade være   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svaret ☺️ Ideen med samlemuffen var at samle det inde i væggen, da den nye Philips Hue skal sidde der, hvor den nuværende af afbryder sidder. Derfor skal der være plan mod væggen. Men hvis det ikke er lovligt, så må jeg hellere skaffe en elektriker uanset 👍🏼☺️
PinkHenrik skrev den 30-12-2020 16:18:57

 Eller flyt tændledningen over i klemmen hvor fasen er monteret     

Undskyld Fabrin,  kunne ikke lade være   

 Det er da helt i orden. Er du nu helt på at også vil virke på den måde 😁😄⛄🎇

 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis