Elektrisk bilvarmer>> Strøm

Hej...
Jeg skal have sat en elektrisk bilvarmer i bilen i januar. Det kræver, at der er en stikkontakt med tre ben i. Det har jeg ikke i garagen, men der er stikkontakter med to ben.
Skal jeg have en elektriker ud, eller er der noget andet jeg kan gøre? Elvarmeren bruger omkring 2 kWh, så derfor skal der bruges et 230 v stik.
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der er behov for jordledning , kan der laves et separat jordspyd ved kontakten
men det mest rigtige ville være at få trukket et nyt kabel med jord
er varmeren dobbelisoleret har den ikke behov for jord , så kan du nøjes med at skifte kontakten
Du kan jo også være heldig at der en en jordledning bag kontakten, så er det bare kontakten der skal skiftes.
Du kan skrue kontakten af og kikke efter om der en en tofarvet gul/grøn ledning.
(bør tjekken om den er aktiv, hvis der findes en)

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for jeres gode inputs👍
Jeg må have fat i en elektriker.
God jul 🔔

Mvh. Lene :-)

Få elektrikeren til at sætte et 16A CEE stik op
Du vil ikke trække 2kW længerevarende på en tilfældig stikkontakt.(Og så er du i øvrigt også klar til at lade når du får en elbil - og de har alle elvarmer)

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Annonce
2000 watt er tæt på max på en alm gruppe. Du risikerer at strømmen slår fra, hvis du har mere strømforbrugende på den sammen gruppe.
En bilvarmer er tit styret af et ur, så driftstiden er normalt højst 2 timer ad gangen. Det er jo ikke meningen, at vandet skal koge. Så en almindelig stikkontakt LMJ klarer det fint.

fase
Skal motorvarmeren kun bruges til at have en varm bil om morgenen eller hvad? Modellen på 850W kan have din bil varm ved at koble den ind ca. 2 timer før du skal bruge bilen, med mindre det er en bus   .

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis