Kabelføring til lysarmaturer

Hej
Jeg har trukket almindeligt 3x1,5 bag troldtektspladerne i mit værksted. Der skal nu lysstofsarmaturer op. Jeg regner med at bore et hul i troldtekten og føre kablet til armaturet.
Er det okay at føre kablet “igennem” armaturet når jeg skal sløjfe til det næste armatur? Eller bliver der for varmt inde i armaturet? Jeg kunne selvfølgelig også bare føre begge kabler ud i samme ende af armaturet, men det er der ikke rigtigt plads til.
Hej Jeg har trukket almindeligt 3x1,5 bag... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Phillips hue LED paneler f.eks. Ved godt prisen er lidt pamper, men hvad er budgettet?

 

Nu har jeg tænkt lidt mere over det, og jeg overvejer at trække kablerne bag troldtekten, bore et hul i troldtekten midt under armaturet, og så direkte i armaturet, altså uden dåse. På den måde vil kablerne ikke ende med at være synlige. Er det lovligt? Jeg kan godt fornemme at det er mest rigtigt med en dåse, men er det lovkrav?
Har du et hul i armaturet? En del armaturer er beregnede til videresløjfning så ja, det må du. 

fase
S. Fabrin skrev den 03-12-2020 12:11:07

Har du et hul i armaturet? En del armaturer er beregnede til videresløjfning så ja, det må du. 

 Nej, men jeg regner med at købe nye armaturer, så kan jeg også få LED op, og finde nogen med mulighed for tilslutning bagfra.

Jeg kan bare ikke lige overskue at sætte sårer op, hvis det ikke er nødvendigt. Men tusinde Taj for hjælpen 👍🏻
Annonce
Hvorfor købe nye armaturer, de gamle kan ombygges til LED rør ved hjælp af en skruetrækker på højt sat en halv time. Du har endnu ikke fundet det nødvendigt at oplyse noget om, hvilke armaturer du har. Dæmpning af lyset ligger ikke i armaturet, men i LED røret.

fase
S. Fabrin skrev den 03-12-2020 13:07:58

Hvorfor købe nye armaturer, de gamle kan ombygges til LED rør ved hjælp af en skruetrækker på højt sat en halv time. Du har endnu ikke fundet det nødvendigt at oplyse noget om, hvilke armaturer du har. Dæmpning af lyset ligger ikke i armaturet, men i LED røret.

Det er egentlig fordi de armaturer jeg har, ikke er beregnet til at der kan komme et kabel ind fra bagsiden, jeg går ikke udefra at man bare må bore et hul?
​Jeg kan lige snuppe et billede senere i dag. 
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
S. Fabrin skrev den 02-12-2020 13:31:24

Har du ikke et billede af armaturet? Nogle grundarmaturer har en blanket, som kan fjernes, så der er adgang til at montere dem med adgang til installationen gennem bunden.

 Har du ikke et link til et sådant armatur, jeg har lidt svært ved at finde nogen 😅

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis