Rigtig fodkoldt i datters værelse

Vi bor i en parcelvilla fra 1967 med krybekælder, fjernevarme og brændeovn Der er en behagelig temperatur i de fleste rum, men i min datters værelse bliver der ekstremt fodkoldt. Radiatoren står på 3, og man kan høre der er fuld skrald på den hele natten, hvis man er inde og kigge til hende.

Jeg kan tydeligt mærke at kulden kommer fra fodpanelerne ved ydremurene. Hvad kan man konkret gøre her? Skal jeg rive fodpanelerne op og fuge det tæt, eller hvilke muligheder har jeg egentlig?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
isoler krybekælderen
sørg især for at det ligger rigtigt ud mod sokkel
Det er ingen skade til, at starte med at fuge en evt revne ml gulv og væg. Men det kan også være at der mangler isolering i væggen. Når nu problemet er isoleret til et rum, vil jeg starte med at undersøge dette, inden jeg kaster mig over en isolering af krybekælder - som ikke er så enkelt. 

Mvh Troels
Har du nogen anelsen, hvor dyb den krybekælder er? Måske må gulvet op for isolering.

 

TRRA skrev den 13-11-2020 10:44:37

Det er ingen skade til, at starte med at fuge en evt revne ml gulv og væg. Men det kan også være at der mangler isolering i væggen. Når nu problemet er isoleret til et rum, vil jeg starte med at undersøge dette, inden jeg kaster mig over en isolering af krybekælder - som ikke er så enkelt. 

 Så bare brække fodpaneler op og fuge. Hvilken type fugemasse skal jeg bruge? (Beklager totalt rookie)

Hvis du har en dybde. Så du har mulighed for at ligge på ryggen og isolere, er det billigst.

 

start med at tage fodpaneler af, og lokaliser hvor trækket kommer fra, jeg havde selv et hus med krybekælder, hvor der var meget koldt et sted på gulvet, og gennem udluftningshuller i sokkel kunne se isoleringen på det sted var faldet ned, sp gik ud fra det var derfor, så skulle jeg trække et tv kabel en dag og pillede fodpanalet af, og der var et 5x8 cm hul bagved fodpanelet hvor der kom direkte træk ud fra og ud gennem sprækken under fodpanelet, jeg stoppede lidt isolering i gulvet, og så var der ikke koldt længere, isoleringen er stadig faldet ned på det pågældende sted..

senere faldt jeg en plan over huset da det blev bygget og undrede mig over der stod fodpaneler med udluftning, så de har åbenbart med vilje lavet nogen huller i væggen som ledte ned under gulvet, så krybekælderen også blev udluftet til huset(udover de ventilationshuller der allerede var i sokkel) det lyder helt godnat i mine øre, men fyringsolien var vel billig dengang...

Så start med fodpanelet, 
Pizzabager skrev den 13-11-2020 20:43:45

start med at tage fodpaneler af, og lokaliser hvor trækket kommer fra, jeg havde selv et hus med krybekælder, hvor der var meget koldt et sted på gulvet, og gennem udluftningshuller i sokkel kunne se isoleringen på det sted var faldet ned, sp gik ud fra det var derfor, så skulle jeg trække et tv kabel en dag og pillede fodpanalet af, og der var et 5x8 cm hul bagved fodpanelet hvor der kom direkte træk ud fra og ud gennem sprækken under fodpanelet, jeg stoppede lidt isolering i gulvet, og så var der ikke koldt længere, isoleringen er stadig faldet ned på det pågældende sted..

senere faldt jeg en plan over huset da det blev bygget og undrede mig over der stod fodpaneler med udluftning, så de har åbenbart med vilje lavet nogen huller i væggen som ledte ned under gulvet, så krybekælderen også blev udluftet til huset(udover de ventilationshuller der allerede var i sokkel) det lyder helt godnat i mine øre, men fyringsolien var vel billig dengang...

Så start med fodpanelet, 

 Tjek det vil jeg gøre. Hvilken slags fuge skal man benytte bare akryldfuge?

Brug en MS-polymer fugemasser. Eks. Dana Sealflex Hybrid 522.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis